سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۵:۳۷ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

گزارش تصویری ازایستگاه سلامت /عیدغدیرخم/پایگاه بسیج امام سجادع نیاک

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

گزارش تصویری ازایستگاه سلامت /عیدغدیرخم/پایگاه بسیج امام سجادع نیاک

ویزیت رایگان ، تب سنجی ، تنظیم فشارخون ، تست قندواهدای پکیج بهداشتی وداروی رایگان از سوی پایگاه امام سجاد عنیاک بمناسبت عیدغدیرخم

عزای امام حسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می‌بخشد/ هیئتی‌ها پایبند به اصول بهداشتی در محرم‌اند

 بخش خبری

عزای امام حسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می‌بخشد/ هیئتی‌ها پایبند به اصول بهداشتی در محرم‌اند

کارشناس مسائل دینی گفت که مذهبی‌ها پایبندتر از کسانی هستند که خیلی مذهبی نیستند و هشتگ «نه به روضه» ایجاد می‌کنند. اینکه گفته می‌شود میزان ابتلا به بیماری کرونا در اماکن مذهبی اعم از حسینیه و مساجد بیشتر بوده، کاملاً اشتباه است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، چگونگی برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان و اصحاب باوفایش در شرایط کرونایی حاکم بر کشور، به یکی از بحث‌های چالشی تبدیل شده است. در این میان کاسبان دوگانه‌های دروغین، با طرح موضوعات انحرافی چون دوگانه «سلامت و عزاداری»می‌کوشند تا مراسم عزاداری سالار شهیدان را به طور کامل در مقابل سلامت جامعه قرار داده، شاید از این طریق بتوانند به هدف خود مبنی بر قراردادن دین در مقابل علم و عقلانیت برسند. در چنین شرایطی متولیان در هیأت‌های مذهبی و برپاکنندگان مراسم عزای حسینی، باید هوشمندانه عمل کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بی‌تردید عزای سیدالشهداء علیه‌السلام باید برگزار شود؛ چراکه نشاط جامعه ما با عزای امام حسین است، این مطلب هم به تأیید شیعه رسیده، هم به تأیید اهل تسنن و حتی به تأیید غیر مسلمانان؛ یعنی زمانی که ماه محرم و به ویژۀ دهۀ اول آن فرا می‌رسد، نشاط عجیبی در جامعۀ ایرانی مشاهده می‌شود؛ حتی کسی که مسیحی یا ارمنی است این برنامه را موجب نشاط در زندگی خود می‌داند؛ لذا اصل اقامۀ عزا باید وجود داشته باشد.

وی افزود: در زمان کنونی دشمن بیکار ننشسته و با توجه به اینکه فضای مجازی را در شرایط کرونایی به جامعه ما نیز تحمیل کرده است که حتی برخی گفتند کرونا یک بیماری سکولار است، شایعاتی در این زمینه به وجود آمده؛ مثلاً اینکه گفته می‌شود میزان ابتلا به بیماری کرونا در اماکن مذهبی مثل حسینیه و مساجد بیشتر بوده، کاملاً اشتباه است، این موضوع فقط حرف ما نیست بلکه به تأیید کارشناسان اهل فن نیز رسیده است؛ چراکه متدینین و مؤمنین در این زمینه بسیار اهل مراقبت و گوش به فرمان رهبر معظّم انقلاب‌اند.

«مذهبی‌ها پایبندتر از کسانی‌اند که خیلی مذهبی نیستند و هشتگ «نه به روضه» ایجاد می‌کنند؛ اینها در طول تاریخ نشان دادند اصلاً نسبت به امور بی‌توجه‌اند؛ این مذهبی‌ها بودند که در مواسات و کمک مؤمنانه حضور جدّی داشتند؛ این هیئتی‌ها بودند که در بحران کرونا در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند و به بیماران رسیدگی می‌کردند و ...، لذا اینکه اینچنین این افراد را مورد اتهام قرار دهند؛ معلوم است که قضیه از جای دیگری آب می‌خورد.»

این کارشناس مسائل دینی با بیان مطلب فوق گفت: عزای امام حسین علیه‌السلام باید برگزار شود و هیئتی‌ها کاملاً به این موضوع پایبندند و این مطلب اثبات شده است؛ همچنان که در ماه مبارک رمضان نیز الگوی جدیدی در این زمینه از سوی هیئت‌ها ارائه شد و این یعنی می‌توان این‌طور تهدیدات را تبدیل به فرصت‌های بی‌نظیر کرد.

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در این باره گفت: طبیعتاً هرچه که ایشان بفرمایید برای من نصب‌العین و فصل‌الخطاب است؛ آنچه که از رهبر انقلاب تاکنون در این باره به ما رسیده این بوده مجالس محرم با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود، البته ما معتقدیم یک امر رهبر انقلاب هنوز در ستاد مقابله با کرونا محقق نشده و آن این است که اگر می‌خواهید دربارۀ اماکن مذهبی تصمیم‌گیری کنید، حتماً باید از اهلش و کسانی که در این زمینه خُبره و کارشناس‌اند استفاده شود که متأسفانه هنوز این موضوع محقق نشده است.

مجالس عزای امام‌حسین(ع) از بزرگ‌ترین نعمت‌هاست

به گزارش تسنیم، رهبر انقلاب اسلامی دربارۀ اهمیت برپایی مجاس عزای سیدالشهداء علیه‌السلام فرمودند: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها، نعمت خاطره و یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرّم و نعمت عاشورا برای جامعه شیعیِ ما است. قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند. 73/3/17

برخی کارهاست که پرداختن به آنها، مردم را به خدا و دین نزدیک می‌کند. یکی از آن کارها، همین عزاداری‌های سنّتی است که باعث تقرّبِ بیشترِ مردم به دین می‌شود. این‌که امام فرمودند «عزاداری سنّتی بکنید» به خاطر همین تقریب است. در مجالس عزاداری نشستن، روضه خواندن، گریه کردن، به سر و سینه زدن و مواکب عزا و دسته‌های عزاداری به راه انداختن، از اموری است که عواطف عمومی را نسبت به خاندان پیغمبر، پرجوش می‌کند و بسیار خوب است. 73/3/17

تعظیم شعائر الهی منجر به فاجعۀ انسانی نشود/ پروتکل‌های محرم زودتر اعلام شود

حجت‌الاسلام احمد پناهیان کارشناس مسائل دینی پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود: نباید به طور کلی اجتماعات را تعطیل کرد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی درست و بدون اینکه به کسی صدمه‌ای وارد شود برنامه‌ها را با شکوه برگزار کرد.

وی با بیان اینکه باید از قوانین و ضوابطی که ستاد ملّی مقابله با کرونا برای هیئتی‌ها مشخص می‌کند تبعیت کرد، گفت: منظور از اجتماعی که عرض شد اجتماعات خیابانی و آن چیزی نیست که اصلاً بیانگر اجتماع نیست بلکه بیشتر به معنای ازدحام و ... است، بلکه باید اجتماعات را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی در محیطی باز و یا در مکان سر بسته با حجم کمتر از ظرفیت محیط برگزار کرد.

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: تعظیم شعائر الهی باید انجام شود اما نباید به گونه‌ای باشد که منجر به فاجعۀ انسانی شود. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که اگر قرار است کار کارشناسی صورت گیرد، کارشناسان مذهبی روی کار بیایند و نظر بدهند؛ این چیزی بود که رهبر انقلاب هم روز گذشته و در سخنرانی قبلی به آن تأکید داشتند.

آیا هنوز باور داریم روضه و اشک بر امام حسین(ع) شفاء است؟ / شعائر حسینی تعطیل‌شدنی نیست

حجت‌الاسلام محمود ریاضت مدرّس و کارشناس مسائل دینی نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود: همان‌طور که در امر پزشکی و تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی متخصصان امر باید اظهارنظر کنند در امر شعائر حسینی خصوصاً ایام محرم الحرام نیز باید کسانی اظهارنظر کنند که هم در این وادی مَحرَم و هم مُحرِم باشند تا مُحَرَّمی بتوانند اظهارنظر کنند که متأسفانه بسیاری از کسانی که در این خصوص اظهار فضل می‌کنند نه در امر پزشکی و نه در امر معنوی صاحب‌نظر و متخصص نیستند.

وی افزود: گفته شده که امر واجب حفظ جان را فدای امر مستحب عزاداری نکنیم، به نظر در این امر هم غیر متخصصین حق اظهارنظر ندارند. وقتی مراجع همچون آیت‌الله وحید خراسانی فرمودند که شعائر حسینی نباید تعطیل شود اما دستورالعمل‌های متخصصین امر هم باید رعایت شود یعنی مانعةالجمع نیست.

این کارشناس مسائل دینی گفت: طبق فتوای مراجع قدیم و جدید همچون امام راحل و دیگر بزرگان عرصه فقاهت مانند مرحوم آیت‌الله بهجت مبنی بر اینکه اقامه شعائر حسینی از افضل قربات است و قربات اعم از واجب و مستحب است؛ یعنی بر اساس نظر دین‌شناسان اقامه شعائر حسینی نه تنها واجب و در بعضی اوقات مستحب بلکه افضل از تمام واجبات و مستحباتی است که موجب قرب الهی می‌شود.

نماهنگ | ستاره‌ها مرز ندارند

 بانک صوت وتصویر ویژه نامه شهدا بانک فیلم نمآهنگ

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

نماهنگ | ستاره‌ها مرز ندارند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس، هر دو در کف میدان حضور داشتند و دو طرف مرز را به هم وصل کردند. یعنی شهید ابومهدی موجب شد امکانات و وسایلی را که در خوزستان لازم بود، از آن طرف مرز، از داخل عراق، از بصره و بقیّه‌ی جاها بیاورند داخل کشور؛ که کمک بسیار بزرگی بود. خود این حضور این دو عزیز، دو ستاره‌ی برجسته‌ی میدان مجاهدت، موجب شد که کسان زیادی، هم در این طرف، هم در آن طرف به اینها نگاه کنند و وارد بشوند. البتّه در آن قضایا مردمِ ما امتحان خوبی دادند؛ هم در خوزستان، هم در بقیّه‌ی جاها از همه جا واقعاً شتافتند و کار کردند.» ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب درباره مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌المهندس در جریان حادثه سیل خوزستان در سال ۱۳۹۸، نماهنگ «ستاره‌ها مرز ندارند» را منتشر میکند.
 

نماهنگ: نماهنگ | ستاره‌ها مرز ندارند

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :