شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

۲۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

خط حزب‌الله ۳۱۰ | مبارزه مداوم علیه جریان باطل

 بخش خبری رهبری انقلاب

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

خط حزب‌الله ۳۱۰ | مبارزه مداوم علیه جریان باطل

شماره‌ی سیصد و دهم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «مبارزه مداوم علیه جریان باطل» منتشر شد.

* از منظر رهبر انقلاب، حرکت ائمه معصومین علیهم السلام دارای مسیر منسجم و هدف مشترک بوده؛ هویت والای یک «انسان ۲۵۰ساله» را شکل میدهد. بر این اساس ائمه معصومین علیهم السلام همواره در حال مبارزه با جبهه کفر و باطل و در مسیر تحقق حکومت اسلامی بوده اند.
سخن هفته این شماره خط حزب‌الله، نگاهی به زندگی و سیره‌ی مبارزاتی ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام و امتداد این رسالت در عصر غیبت امام عصر(عجل الله فرجه الشریف) داشته است.

* بیست و سوم مهرماه، سالگرد آغاز جلسات پرسش و پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای با دانشجویان دانشگاه تهران است. جلسه‌ای که روزهای دوشنبه سال ۱۳۵۸ در مسجد دانشگاه برگزار میشد. خط حزب‌الله به همین مناسبت نگاهی به اقدامات و فعالیتهای تبیینی آیت‌الله خامنه‌ای در دوران‌های مختلف زندگی ایشان داشته است.

* شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم محمد استحکامی تقدیم می‌شود.

تقویم وعده‌ها

 بخش خبری رهبری انقلاب

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

تقویم وعده‌ها

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «برای وعده روزشمار معیّن کنید... ما قاعده و قانون و مانند این چیزها کم نداریم؛  آنچه کمبود ما است عبارت است از همین که یک پیگیری جدّی‌ای انجام بگیرد.» ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب لوح «تقویم وعده‌ها» را منتشر میکند.

 

سردار حاجی زاده: ایران قدرت اول موشکی و پهپادی منطقه است

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سردار حاجی زاده: ایران قدرت اول موشکی و پهپادی منطقه است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما اکنون در برخی حوزه ها در سطح جهانی مطرح هستیم و در تمامی این حوزه ها نیز در منطقه اول هستیم و در تمامی بخش های موشکی، پهپادی و... ایران قدرت اول منطقه است.

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید وابستگان نظامی از نمایشگاه توانمندی های موشکی و پهپادی این نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وابستگان نظامی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند تا گوشه ای از توانمندی های نظام مقدس جمهوری اسلامی را ببینند.

وی ادامه داد: تمامی امکانات و تجهیزات این نیرو در این نمایشگاه نشان داده نشده است که آن ها هم متوجه شدند. البته هیچ کشوری چنین کاری انجام نمی دهد. اما شما خبرنگاران در حد همین امکاناتی که اینجا بود، عکس العمل های آنان را در صحبت هایشان دیدید.

سردار حاجی زاده بیان داشت: برای آن ها این توانمندی ها و موفقیت هایی که طی چند سال به دست آمده؛ آن هم در کشوری که تحریم تسلیحاتی و اقتصادی است یا به عبارت دیگر مورد فشار همه جانبه و به قول خودشان مورد فشار حداکثری است، چشمگیر است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان ساخت: ما اکنون در برخی حوزه ها در سطح جهانی مطرح هستیم و در تمامی این حوزه ها نیز در منطقه اول هستیم و در تمامی بخش های موشکی، پهپادی و... ایران قدرت اول منطقه است.

سردار حاجی زاده همچنین گفت: این توانمندی ها برای دنیا درس است؛ چراکه در شرایط تحریم به وجود آمده است. این موفقیت نشات گرفته از تعالیم اسلام است. تجربه ای نیز که در چهل سال گذشته پیدا کردیم، این است که با استفاده از این شیوه و الگو می توان موفق بود.

سرلشکر باقری: قراردادهای خرید تجهیزات دفاعی از روسیه پیگیری می‌شود

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سرلشکر باقری: قراردادهای خرید تجهیزات دفاعی از روسیه پیگیری می‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان که به مسکو سفر کرده است، امروز (دوشنبه) در نشستی با کارشناسان و مدیران نهاد‌های ایرانی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، اهداف این سفر، وضعیت همکاری‌ها و مناسبات مشترک دفاعی و نظامی دو کشور و آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم را ترسیم و تبیین کرد.

وی در این نشست با تأکید بر اینکه «برای داشتن روابطی مستحکم با کشور‌ها به‌خصوص روسیه و دیگر کشور‌های همسایه به نقشه راه نیاز داریم»، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف همکاری با روسیه در ابعاد نظامی-دفاعی، مناسبات و همکاری‌های فی مابین در این حوزه‌ها افزایش خواهد یافت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه «برای گسترش روابط با همسایگان به نقشه راه نیاز داریم»، یادآور شد: باتوجه به نگاه‌های مشترک ایران و روسیه درمسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و ظرفیت‌های زیاد همکاری فیمابین، مناسبات دو کشور از جمله در حوزه نظامی-دفاعی گسترش می‌یابد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قرارداد‌های خرید هواپیما‌های جنگنده، جت آموزشی و بالگرد‌های رزمی از روسیه گفت: این قرارداد‌ها پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران منعقد شده و در این سفر درباره اجرایی شدن آن مذاکره خواهیم کرد.

سردار باقری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در مقطع کنونی، به دلیل شرایط بین‌المللی و به‌خصوص نگاه ویژه رئیس جمهوری روسیه به تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، فرصت مغتنمی به‌وجود آمده تا این روابط بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به سند جامع ۲۵ ساله همکاری با چین اشاره و تأکید کرد: شاید لازم باشد با استفاده از تجربه سند ۲۵ ساله با چین، در روابط با روسیه نیز چنین سندی بین دو کشور وجود داشته باشد.

وی به نقش مهم نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های خارجی اشاره کرد و گفت: نمایندگی‌های ایران و به‌ویژه نمایندگی ایران در روسیه باید برنامه‌ای منسجم، قوی و با نگاهی واقع‌بینانه در زمینه نقشه راه روابط بلندمدت به مرکز ارسال کنند تا با مشورت بخش‌های گوناگون بتوان یک سند کامل، جامع و بلندمدت برای روابط دوجانبه تعریف کرد.

سرلشکر باقری به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اشاره و تصریح کرد: همان‌گونه نیرو‌های مسلح در شرایط تحریم توانستند به موفقیت برسند و انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی و دفاعی مورد نیاز خود را بسازند، دیگر بخش‌های کشور نیز باید با همین رویکرد به پیش بروند و فرض را بر این قرار دهند که تحریم‌ها هیچ‌گاه برطرف نخواهد شد.

وی به توسعه و گسترش چشمگیر روابط ایران و روسیه در زمینه نظامی و دفاعی طی پنج سال اخیر اشاره کرد و افزود: هرچقدر روابط و مناسبات با کشور‌های دوست افزایش پیدا کند، به همان میزان ذهنیت‌های منفی نیز از میان خواهد رفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به سفر اخیر خود به پاکستان اشاره کرد و گفت: در همین سفر بسیاری از ذهنیت‌های منفی برطرف شد.

سردار باقری گفت: در سفر به روسیه نیز درباره موضوعات دوجانبه دفاعی-نظامی و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی موضوع افغانستان را یکی دیگر از دستور کار‌های مهم در مذاکرات خود با مقامات روسی عنوان کرد و گفت: در کنار موضوع افغانستان، تداوم همکاری دو کشور در سوریه تا دستیابی به امنیت کامل مورد بحث قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تمجید از رشادت و دلیرمردی سرداران ایرانی به‌ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این مجاهدت‌ها موجب شد طرح و نقشه آمریکا و برخی رژیم‌های منطقه‌ای خنثی شود.

در این نشست، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و روسیه و بستر سازی‌های بعمل آمده جهت تعمیق تعاملات فیمابین در همه عرصه‌ها ارائه داد.

سرلشکر سلامی: سپاه از بودن در کنار مردم احساس آرامش می‌کند/ حاج قاسم یاور مستضعفان بود

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سرلشکر سلامی: سپاه از بودن در کنار مردم احساس آرامش می‌کند/ حاج قاسم یاور مستضعفان بود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح پروژه‌های آبرسانی به 63 روستای محروم استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: خدا را شاکرم که به بنده عنایت فرمود تا در جمع مردم شریف، خونگرم، وفادار و فداکار در استان پهناور کرمان حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه استان کرمان را با نام شهیدان والامقام و پرافتخار آن می‌شناسیم، شهیدانی که نامشان روی زمین و در آسمان جاودانه است افزود: هزاران شهید عزیز برای برافراشتن نخل قامت مردمان عزیز وطن و امت اسلام بر زمین افتادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه کرمان جایی است که در آن یک مرد افسانه‌ای و آسمانی پرورش یافته است گفت: او 40 سال لباس رزم را از تن بیرون نیاورد؛ شمشیر مبارزه همیشه بر کمر او بسته بود و در هر نقطه‌ای که دشمنان اسلام و ایران آرایش جنگ می‌گرفتند او در قلب میدان و در وسط معرکه بود.

وی با بیان اینکه دشمن، حاج قاسم را خوب می‌شناخت و ضربات او را خوب می‌فهمید و به او باور داشت ادامه داد: حاج قاسم جزو مردانی بود که دشمنش هم او را ستایش و تحسین می‌کرد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه دشمن در مقابل مردانگی و جوانمردی شهید سلیمانی تعظیم می‌کرد و هنوز هم کتاب و مقاله ‌از بزرگی، عظمت، شکوه، جلالت، صلابت و شجاعت او می‌نویسند افزود: شهید سلیمانی هیبتش ابوالفضلی بود؛ هم می‌جنگید و هم آب می‌آورد.

این مسئول با بیان اینکه شهید سلیمانی نمی‌توانست تحمل کند نوامیس مسلمین روی زمین به دست کفار و مشرکین آواره شوند گفت: حاج قاسم نمی‌توانست بپذیرد خانه مسلمانان روی سرشان ویران شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی می‌جنگید و دشمن را با شکست بدرقه می‌کرد افزود: حاج قاسم یاور مستضعفان بود؛ از دیار کریمان برخاسته بود و افتخار همه ایران و بشریت شد.

وی با اشاره به اینکه شهدایی که با او از کرمان بودند از دوران جنگ گرفته و بعد از آن در میدان‌های مقاومت همه با عظمت هستند ادامه داد: نشانه علم و وفاداری مردم استان کرمان حاج قاسم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حجت و دلیل مردم ما بر ایستادگی حاج قاسم است افزود: هدیه آنها به اسلام حاج قاسم و شهیدانی مانند حاج قاسم است.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید مرادی که امروز سالروز شهادت آن مرد بزرگ است، برای دفاع از امنیت کشور در سیستان و بلوچستان در کنار شهدای بزرگی مانند شوشتری به خدا پیوست گفت: اینجا سرزمین شهیدان محمدآبادی و بیش از 100 شهید دیگر است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه خدا را شکر که به پابوس شما مشرف شده‌ایم افزود: ما هر وقت خسته می‌شویم و دلمان می‌گیرد تن و جانمان را به رودخانه زلال مردم وصل می‌کنیم.

این مسئول بیان داشت: خدا را سپاسگذاریم که در جمع خانواده شهدا، جانبازان، مردم و مسئولان هستیم و احساس آرامش و دلگرمی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی: جوانان را در جهت «رونق تولید» به کار می‌گیریم

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

حجت‌الاسلام رئیسی: جوانان را در جهت «رونق تولید» به کار می‌گیریم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در هفتمین سفر استانی وارد فرودگاه شیراز شد و از سوی آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

حجت‌الاسلام رئیسی در بدو ورود به فرودگاه شهید دستغیب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سفر‌های استانی حتماً باید همراه با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات استان‌ها و باز کردن گره‌هایی باشد که مردم را آزار می‌دهد، گفت: پیش از انجام سفر، هیأتی برای بررسی مشکلات استان اعزام می‌شود و در تهران نیز جلساتی برای بررسی راهکار‌های پیشنهادی برای حل مشکلات استان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از سفر هیئتی اعزام شده و جلساتی در تهران تشکیل شده است، افزود: ۱۰۰ طرح نسبت به مسائل استان فارس مطرح شده و امیدواریم گام‌هایی که برداشته می‌شود توسط استاندار و حمایت نماینده ولی فقیه در استان مجموعا به رفع مشکلات و افزایش اعتماد بینجامد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خشکسالی استان فارس از رنج‌های دولت و مردم است که به دنبال رفع آن هستیم به اندازه‌ای که امکان دارد، عنوان کرد: استان فارس پرظرفیت است، قطب صنعت و کشاورزی است، محور بسیاری از خدمات است و نسبت به بازرگانی و تجارت گام‌هایی برداشته شده است، اما برای احیای ظرفیت‌ها باید گام‌های جدی برداشته شود.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه که بیش از همه، ما را رنج می‌دهد، تراکم نیروی جوان تحصیلکرده است که می‌توانند بسیار گره‌گشا باشند و در این سفر برنامه‌ریزی خواهیم کرد که از وجود این جوانان عزیز استفاده شود، هم مشکل بیکاری رفع شود و هم منجر به رونق تولید شود.

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه انجام شد؛ رونمایی از کتاب «دامادی خوبان» با موضوع سبک زندگی شهدا

 بخش خبری زندگی به سبک شهدا

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه انجام شد؛ رونمایی از کتاب «دامادی خوبان» با موضوع سبک زندگی شهدا

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کتاب «دامادی خوبان» با موضوع سبک زندگی شهدا و به نویسندگی مریم عرفانیان دیروز (چهارشنبه) رونمایی شد.

در این مراسم مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس حضور داشتند.

سیری بر زندگی شهید «جعفر ترابی بیرامی»؛ حکایت غسل آخر در «هویزه»!

 زندگی به سبک شهدا

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سیری بر زندگی شهید «جعفر ترابی بیرامی»؛ حکایت غسل آخر در «هویزه»!

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی، اقشار مختلف جامعه برای حضور در جبهه‌ها اعلام آمادگی کردند، کسانی هم در این بین بودند که در قالب نیروی جهاد سازندگی برای پشتیبانی از رزمنده‌ها راهی مناطق جنگی شده و با پل‌سازی، سنگرسازی و ... دِین خود به ایران اسلامی را ادا کردند.

شهید «جعفر ترابی بیرامی» با اینکه به صورت حرفه‌ای رشته فوتبال را پیگیری می‌کرد، اما با آغاز جنگ، از علایق خود چشم پوشی کرده و لباس نظامی به تن کرد و به عنوان نیروی جهادسازندگی راهی جبهه‌های نور شد. در ادامه معرفی شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی، بخشی از زندگی این شهید والامقام را مرور می‌کنیم.

زندگینامه شهید «ترابی بیرامی»

«جعفر ترابی بیرامی» پنجم خرداد سال ۱۳۳۵ در یکی از روستاهای شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی متولد شد. کانون گرم خانواده او گرچه از نظر مالی وضعیت چندان خوبی نداشت؛ اما از مهر و محبت پر بود. جعفر توانست تحصیلات ابتدایی خود را در روستا و دوران راهنمایی و دبیرستان را در خسروشهر و اسکو ادامه دهد.

او در سن هشت سالگی از داشتن پدر خویش محروم شد و مادر سرپرستی فرزندانش را بر عهده گرفت. جعفر برادری کوچکتر از خود نیز داشت. این کودک مرد سیرت، کسی نبود که مادر را در تامین مخارج زندگی تنها رها کند؛ لذا مشغول به کار نیز شد. جعفر از کودکی به بازی و ورزش علاقه‌مند بود؛ به طوری‌که در نوجوانی و جوانی فوتبال را به طور دائم در اوقات فراغت تعقیب می‌کرد و فوتبال رشته اصلی وحرفه‌ای ورزش او شده بود.

جعفر در مسابقات تیمی شرکت می‌کرد و مقام‌هایی را هم کسب کرده بود. او بعد از اتمام تحصیلات متوسطه به خدمت سربازی رفت و بعد از طی دوره آموزش‌های نظام جمع و مقدماتی به اخذ سردوشی نائل شد. بعد از پایان خدمت به استخدام جهاد سازندگی در آمد تا بتواند برای مردم و سرزمینش خدمت کند. او که هم دوره نظامی دیده بود و هم از غیرت ملی و ایمان به خدا سرشار بود. به گفته برادرش حدود ۶۰۰ نفر را جهت فعالیت بسیج کرد.

«جعفر ترابی بیرامی» با شروع جنگ تحمیلی از پشتیبانی جهاد، عازم جبهه شد. او انسانی ساده در رفتار و متواضع در برخورد با دیگران بود، تلاش را پیشه خود کرده بود و بر روی طراحی یکی از پل‌ها در مناطق عملیاتی مشغول کار بودند که یکی از همرزمانش گفته است که جعفر 11 اردیبهشت سال 1361 در «هویزه» حین کار بر روی پل، به داخل آب رفت و مشغول غسل کردن شد. بعد از خروج از آب در عرض چند دقیقه خمپاره‌ای می‌افتد و ترکش آن به پشت و شانه‌اش اصابت کرده و به شهادت می‌رسد.

در خاطرات شهید همدانی آمده است؛ آزادسازی سنندج به کمک نیروهای سپاه و ارتش از دست ضد انقلاب

 بخش خبری جنگ ودفاع مقدس

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

در خاطرات شهید همدانی آمده است؛ آزادسازی سنندج به کمک نیروهای سپاه و ارتش از دست ضد انقلاب

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید حاج حسین همدانی زاده بیست و چهارم آذر ۱۳۲۹ در شهر آبادان، در سه‌ سالگی پدرش را از دست داد و سپس همراه خانواده به شهر و دیار آبا و اجدادی‌اش همدان مهاجرت کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع سبزپوشان سپاه پیوست و در زمره اولین نفراتی بود که برای کمک به مردم مظلوم کردستان، به آن دیار شتافت و در سرکوبی شورش‌های مسلحانه ضدانقلابیون نقش‌ آفرینی کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، لحظه‌ای درنگ نکرد و راهی مناطق عملیاتی غرب کشور شد. وی در طول هشت سال جنگ، در مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی محور در تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، فرماندهی تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع)، فرماندهی لشکر ۱۶ قدس، جانشین فرماندهی قرارگاه نجف اشرف و ... را بر عهده داشت.

پس از پایان جنگ نیز در مسئولیت‌هایی نظیر جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه، جانشین نیروی مقاومت بسیج، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) و فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ به خدمت ادامه داد.

در ابتدای سال ۱۳۹۰ برای کمک به مردم سوریه در نبرد با تروریست‌های تکفیری به آن دیار رفت و پس از قریب به چهار سال پیکار دشوار، سرانجام در ساعت ۱۶ روز شانزدهم مهر ۱۳۹۴ در محور حلب به شهادت رسید. [۱]

روایت حاج حسین همدانی از آزادسازی سنندج [۲]

هم‌قسم شدن برای نجات مردم سنندج

سردار شهید حاج حسین همدانی در کتاب ۲۲ روز نبرد با موضوع بررسی آزادسازی سنندج از دست گروه‌های ضدانقلاب، می‌گوید: عملیات پاک‌سازی گردنه صلوات‌آباد را با هلی برن ۱۴ گروه از ارتش و سپاه در سمت راست گردنه شروع کردیم. دشمن همه نیرو‌های خود را بسیج کرده بود و حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر از آن‌ها را در ارتفاعات مشرف‌ به معبر تنگ و سخت گردنه صلوات‌آباد مستقر ساخته بود طوری که تمام امید ضدانقلاب به همان نقطه خلاصه می‌شد.

گروه دوم هلی برن ما بودیم که برادر شاه‌حسینی مسئولیت آن را بر عهده داشت. مردم بی‌گناه سنندج که در دست ضدانقلاب اسیر بودند به ما پیام دادند که ما منتظر شما هستیم. ابتدا باید گردنه را پاکسازی می‌کردیم. تحقق این امر آرزوی ما بود.

خاطرم هست که با شاه‌حسینی قسم یاد کردیم و تصمیم گرفتیم که حتماً به خواسته آن‌ها لبیک بگوییم و به آن جامه عمل بپوشانیم.

آرایش واحد‌های رزمی سپاه همدان در حد گروهان و گردان نبود. یک سری گروه رزمی داشتیم، به استعداد هر گروه ۱۵ یا ۲۰ نفر.

ما چهار گروه نیرو داشتیم. هفت، هشت گروه ۱۵ نفری هم از تیپ ۳ را برادر عزیزمان صیاد شیرازی سازمان داد. قرار شد برویم با هلی‌کوپتر در انتهای صلوت آباد هلی برن شویم. بعد از عقب زدن نیرو‌های ضدانقلاب خودمان را برسانیم به بالای گردنه صلوات‌آباد.

هلی برن نیرو‌ها خیلی قشنگ اجرا شد. خود صیاد هم شخصاً در عملیات حضور داشت، منتهی به‌ محض تار و مار کردن تجمع ضدانقلابیون مسلح در پائین ارتفاع موقعی که گروه‌های چهارگانه ما به سمت نوک ارتفاع حرکت کردند، ارتباط گروه‌های تحت امر صیاد با ما قطع شد.

سرعت بچه‌های ما بیشتر بود. از طرف دیگر گروه‌های همراه صیاد را تک‌تیرانداز‌های ضدانقلاب وسط راه معطل کردند. این شد که بچه‌های ما سریع به جلو کشیدند و رسیدیم به مدخل تنگه صلوات‌آباد. آنجا بود که ضدانقلاب به محاصره ما درآمد.

یعنی بچه‌های سپاه همدان به‌ سرعت از بین دشمن رخنه کرده و جلو کشیده بودند طوری که ضدانقلابیون متوجه این مطلب نشدند. در نتیجه آن‌ها بین ما که به مدخل تنگه رسیده بودیم و بچه‌های ارتشی صیاد فشرده شدند.

یک‌ وقت دیدم آتش توپخانه دارد ما را در مدخل تنگه می‌کوبد. برادرمان صیاد شیرازی در آن حمله علاوه بر هدایت ستون ارتش خودش برای توپخانه دیدبانی هم می‌کرد و با بی‌سیم به آن‌ها گرا می‌داد.

حالا او خبر نداشت که بچه‌های سپاه همدان از پشت ضدانقلاب سر درآورده‌اند. به هوای اینکه سنگر‌های عمقی ضدانقلاب در مدخل گردنه را بکوبد، به توپخانه ارتش دستور داد آنجا را بکوبند.

تماس گرفتیم و گفتیم: آقاجان، بگویید توپخانه نزند. ما الآن روی هدف هستیم. او که خیلی هم تعجب کرده بود، بلافاصله دستور داد آتش توپخانه قطع بشود. عناصر ضدانقلاب هم وقتی فهمیدند ما از پشت سرشان سر درآورده‌ایم، دیگر روحیه‌شان را باختند و فرار کردند. آن روز تا شب مشغول پاک‌سازی منطقه بودیم.

منبع

[۱] بابایی، گلعلی، کوهستان آتش، نشر بیست‌ و هفت بعثت، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ اول، ۱۳۹۹، صفحه ۴۴

[۲] نداف، مجید، بیست‌ودو روز نبرد (بررسی آزادسازی سنندج)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ اول، ۱۳۹۹، صفحات ۴۵۳، ۴۷۱، ۴۷۶، ۴۷۷