سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰ ب.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

۲۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت سردار پر افتخار سیدمحمد حجازی را تسلیت گفتند.

 بخش خبری رهبری انقلاب

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت سردار پر افتخار سیدمحمد حجازی را تسلیت گفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت سردار پر افتخار سیدمحمد حجازی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم

با تأسف فراوان خبر درگذشت سردار پر افتخار، سردار سیدمحمد حجازی رضوان‌الله‌علیه را دریافت کردم. عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیروئی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ئی از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است. او در مسئولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه‌ی آنها، سربلند و موفق بوده است. فقدان او حقاً مایه‌ی تأسف و اندوه است. لازم می‌دانم به همسر گرامی و فرزندان و دیگر افراد خاندان و به دوستان و همکاران ایشان صمیمانه تسلیت عرض کنم و صبر و تسلّا برای آنان از خداوند متعال مسألت نمایم. رحمت و مغفرت و رضوان الهی بر این برادر فقید باد.
سیّدعلی خامنه‌ای
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ 

سرلشکر سلامی: سردار «حجازی» نقشه شکست قطعی صهیونیست‌ها را تکمیل کرد

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سرلشکر سلامی: سردار «حجازی» نقشه شکست قطعی صهیونیست‌ها را تکمیل کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تشییع پیکر سردار «سید محمد حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه که در ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: بی‌شک برای این سردار پرافتخار سپاه اسلام، شب گذشته لیلةالرغائب بود.

وی افزود: سردار سرلشکر شهید سید محمد حسین‌زاده حجازی بعد از ۴۰ سال مجاهدت پیوسته و حرکت در صراط مستقیم و پس از تجربه میدان‌های سخت و اثرگذاری‌های تعیین‌کننده در بنای عظیم مقاومت اسلامی از جبهه‌های دفاع مقدس تا جبهه‌های مقاومت در شرق مدیترانه به آرزوی خود که رفتن به معراج و عرش اعلی و روزی‌خواری نزد پروردگار است، نائل آمد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سردار حجازی مشتاقانه به دیدار فرماندهان و رزمندگان شهید دوره‌های سخت جهاد و مقاومت رفت و به عهد خویش با خدای بزرگ وفا کرد.

سردار سلامی با اشاره به پیام امام خامنه‌ای در پی عروج ملکوتی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، گفت: سردار حجازی که در کلمات بسیار زیبا و دقیق و جامع رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و در این پیام آسمانی، شخصیتش به تصویر کشیده شد، امتدادی از شهیدان بزرگ دوران پرشکوه دفاع مقدس بود؛ او وارث و امتداد پرچم‌دار مقاومت و سپهسالار نبرد علیه استکبار، سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی اضافه کرد: او وارث و امتداد شهیدان احمد کاظمی، حسن باقری، مهدی باکری، حسین خرازی، ردانی‌پور، همت و هزاران شهید دیگر است. شهید حجازی نمونه کاملی از شخصیت کسی است که نجابت، حیا و ادب مردانه را در مکتب اسلام تجسم می‌بخشید؛ او تندیس تواضع، فروتنی، وقار، آرامش، صدق نیت، صفای باطن، رخسار و سیمای نورانی بود؛ او کسی بود که دقیقاً عابد، سالک، ساجد و آمر به معروف و ناهی از منکر بود.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: سردار حجازی مردی بود که هرگز لباس جهاد را از تن به در نکرد؛ منطق او‌ منطق امیر مومنان حضرت امام علی بن ابی‌طالب (ع) بود که می‌گفت هر کس لباس جهاد را از تن به در کند، خداوند بر او‌ لباس ذلت خواهد پوشاند؛ او‌ از فرماندهان درخشان دوران دفاع مقدس بود که سرانجام به برادر شهیدش «احمد حجازی» پیوست.

سردار سلامی افزود: او پاکیزه بود، چشمان پاک، قلب خالص و نیت خیر جزو‌ برجسته‌ترین صفات سردار شهید ما بود؛ در هر جمعی حاضر می‌شد، آرامش، صفا و ایمان را با خود در آن محیط می‌پراکند. این موضوع که سردار حجازی به هیچ میز، مقام و‌ موقعیتی تعلق نداشت، از او الگویی ماندگار ساخته بود.

وی اظهار داشت: زمان می‌بَرد تا کتاب شخصیت وی نوشته و ناگفته‌ها و ناشنیده‌های این شخصیت اعجاب‌برانگیز سپاه اسلام برای همگان روشن شود؛ او‌ کسی بود که نهال‌های نیروی مقاومت را به مدت ۱۰ سال در زمین احساس و ایمان و باور ملت ایران کاشت. نیروی مقاومت بسیج محصول مجاهدت‌های ۱۰ ساله این فرمانده با تدبیر بود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دوران مسئولیت سردار حجازی در بسیج عنوان کرد: نیروی مقاومت بسیج محصول مجاهدت‌های این فرمانده با تدبیر بود.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: سردار عزیز ما مردمی زندگی کرد، با مردم همراه بود و خود را فدایی ملت و امت اسلام می‌دانست؛ افق‌های بلند جهاد او به مرز‌های ایران ختم نشد و او به کمک سید مقاومت در لبنان و فرزندان امت اسلام شتافت و نقشه قدرت حزب‌الله را برای شکست قطعی صهیونیست‌ها تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه سردار حجازی به همراه برادران حزب‌الله شرایط را برای درهم شکستن رژیم پوسیده صهیونیستی فراهم کرد، افزود: صهیونیست‌ها او را در فهرست ترور خود قرار داده بودند و به دنبال موقعیتی بودند تا بتوانند بر این فرمانده بزرگ جبهه اسلام یورش ببرند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: او در هر نقطه‌ای از این سرزمین خط زیبایی از یک اثر جاوادانه خلق کرده است و به ظاهر، جایگزین کردن شخصیت‌هایی این‌چنین بسیار سخت است. باید انقلاب شکوهمندی به وسعت انقلاب اسلامی رخ دهد و جنگی به مقیاس جهانی شکل گیرد و صحنه مقاومتی از غرب تا شرق جهان اسلام علیه قدرت استکباری سازمان یابد و یک مرد در قلب همه این نبرد‌های بزرگ ساخته شود تا سید محمد حجازی، سرلشکر بزرگ ما از آن خارج شود. او در تمام آزمون‌ها با موفقیت از میدان خارج شد.

سردار سلامی با اشاره به عروج ملکوتی سردار حجازی گفت:  این مصیبتی غم‌انگیز و دردناک برای ما است؛ ولی ما همیشه با امید به آینده روشن زندگی می‌کنیم؛ آن زمان که استکبار، فرزند این امت یعنی قاسم سلیمانی را در عراق به شهادت رساند، تصور قدرت‌های شیطانی این بود که مشعل مقاومت خاموش می‌شود و بیرق مقاومت از دست این سردار بزرگ می‌افتد؛ اما وقتی مردان بزرگی مانند سرداران قاآنی و حجازی درفش پرافتخار قاسم سلیمانی را در دست گرفتند، دوباره مستکبران افسرده و پژمرده شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: جریان مقاومت ادامه یافت و شکست‌های روزافزون بر جبهه دشمن تحمیل شد و پیروزی‌ها نیز مجدداً خلق شد. اسلام با شهادت فرزندان این مکتب بزرگ نه‌تنها کم‌فروغ نمی‌شود، بلکه شهادت عامل اصلی قدرت ما و نشان وفای به عهد فرزندان این امت و نشان از ایستادگی و ثبات قدم است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: بنابراین امروز هم که پرچم از دست سردار حجازی جابه‌جا می‌شود، باز هم به دست فرزند برومند دیگری از امت اسلامی قرار می‌گیرد؛ به صهیونیست‌ها هم که شنیده‌ایم شادمان هستند، می‌گوییم این شادی شما بسیار زودگذر است؛ زیرا شما به دست امتی که آن‌ها را از سرزمین‌شان اخراج کرده‌اید، ناپدید خواهید شد؛ پس شاد نباشید؛ چون ما راه را ادامه خواهیم داد.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: هیچ‌کس این جبهه را ترک نخواهد کرد و سنگر‌ها همواره از مردانی که زره‌شان پشت ندارد، پُر است؛ شمشیر‌ها در دست جوانان امت اسلام از نیام کشیده شده و این راه تا پایان عمر همه شیاطین عالم که در برابر اسلام ایستاده‌اند، ادامه خواهد یافت.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: به روح بلند همه شهیدان بزرگ اسلام به‌ویژه سردار حجازی درود و رحمت الهی را نثار می‌کنیم و این شهادت عظمی را به امام زمان (عج)، رهبر عزیز و عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، امت اسلام، حزب‌الله مقتدر، عزیز و محبوب ما، خانواده شریف، صبور و شکیبای این شهید عزیز و همه همکاران‌مان در ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ستاد کل نیرو‌های مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) و همه آحاد رزمندگان و بسیجیان که ۱۰ سال فرمانده آن‌ها بود، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و به سردار حجازی هم می‌گوییم که برادر عزیز! راهت را تا آخرین قطره خون و نفس ادامه می‌دهیم و تو را به خدای بزرگ می‌سپاریم.

پیام فرمانده کل ارتش در پی شهادت سردار حجازی

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

پیام فرمانده کل ارتش در پی شهادت سردار حجازی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، با صدور پیامی، شهادت سردار «سید محمد حسین‌زاده حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَ نُورُهُمْ

شهادت جانباز سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین‌زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه که عمر خویش را در مسیر جهاد و مبارزه طی کرد، موجب تألم و تأثر خاطر شد.

این رزمنده شجاع و انقلابی که کارنامه خدمتی‌اش با تلاش و فداکاری در عرصه‌های مختلف به‌ویژه دوران پرشکوه دفاع مقدس مزیّن گشته، با شرافت و عزت به دیدار معبود شتافت.

سال‌ها مجاهدت آن سردار رشید اسلام در جبهه‌های مختلف مبارزه و جهاد به‌ویژه دفاع از حریم آل‌الله، چهره‌ای ماندگار و اسطوره‌ای فراموش‌ناشدنی از وی به جا گذاشت.

اینجانب شهادت آن سردار ولایی، شجاع و ایثارگر را به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، همرزمان، ملت غیور ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای آن شهید علو درجات و برای بازماندگان به‌ویژه همسر و فرزندان گرامی‌شان سلامتی و صبر از درگاه احدیت خواستارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «ماه مبارک رمضان»؛ بهارِ خودسازی

 رهبری انقلاب

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «ماه مبارک رمضان»؛ بهارِ خودسازی

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با نگاه رهبر انقلاب اسلامی به ابعاد معنوی و انسان‌سازِ ماه مبارک رمضان، در گزیده بیانات زیر بیست جمله‌ی برگزیده از ایشان درباره‌ی این موضوع را بازخوانی می‌کند:


* ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است و سفره‌ی ضیافت الهی پهن است. ۱۳۸۴/۰۷/۱۷ 

* علّت مبارک بودن ماه رمضان این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است. ۱۳۹۳/۰۴/۱۶


* ماه مبارک رمضان؛ ماه عبودیت، اخلاص، اتصال به معدن عظمت و قدرت و ماه اطمینان و سکینه‌ی ناشی از ذکر است. ۱۳۸۹/۰۶/۲۵

* رحمت الهی، عزت الهی، توفیق الهی، قرب الهی، استغنای ناشی از تفضل الهی، رزق مادی، رزق معنوی، همه در ماه رمضان است. ۱۳۸۳/۰۷/۱۳

* ماه مبارک رمضان بهار نوسازی و خودسازی انسان و بهار انس با خداست. ۱۳۶۹/۰۱/۰۱

* ماه مبارک رمضان ماه صفا و خلوص و معنویت انسانهای مؤمن است. ۱۳۸۵/۰۸/۰۲

* ماه رمضان فرصت تعبّد و تقرّب است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰

* ماه رمضان ماه دل‌بستن به معنویّات است. ۱۳۹۵/۰۳/۲۵

* ماه مبارک رمضان ماه خدا و ماه توبه و تضرّع و استغفار و استغاثه است. ۱۳۷۵/۱۰/۲۸


* ماه مبارک رمضان ماه تلاوت قرآن و ماه نزول قرآن و جلسات قرآنی است. ۱۳۸۶/۰۶/۲۲


* ماه رمضان فرصت نشستن سر سفره‌ی رحمت و ضیافت الهی است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰

* برای ورود در بهشت ذکر و انس و شوق، بهترین وسیله دعاهایی است که در ماه مبارک رمضان وارد شده است. ۱۳۹۴/۰۴/۱۰

* ماه رمضان فرصت تبلیغ، تبیین، فرصت اُنس با مردم است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰

* ماه رمضان فرصت کمک به فقرا است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰


* ماه رمضان ماه صله‌ی رحم، صدق و برّ با برادران دینی، آشنایی با معارف، آشنایی و تدبر در قرآن است. ۱۳۷۰/۰۱/۱۶

* هر کدام به نحوی تجمّل و اسراف و زیاده‌روی را کم کنیم، این درس ماه رمضان است. ۱۳۸۱/۰۹/۱۵

* فضای ماه رمضان بایستی به ما احساس مسئولیت در هر جا که هستیم را تعلیم بدهد. ۱۳۹۵/۰۳/۲۵

* ماه رمضان را، ماه دعا و تضرّع و الحاح و تعبّد در مقابل پروردگار قرار دهید. ۱۳۷۲/۱۱/۱۷

* خدای متعال ماه رمضان را میدان مسابقه قرار داده است بین مؤمنین که به‌وسیله‌ی اطاعت خداوند، به رضای الهی نزدیک بشوند. ۱۳۹۷/۰۳/۲۵

* نتیجه روزه ماه رمضان، ذخیره تقوا در دل و جان ماست. ۱۳۸۱/۰۹/۱۵

بازخوانی توصیه‌های رهبرانقلاب درباره اهمیت ماه مبارک رمضان ؛این ماه را از دست ندهید

 بخش خبری رهبری انقلاب

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

بازخوانی توصیه‌های رهبر انقلاب درباره اهمیت ماه مبارک رمضان و فرصت‌های بهره‌برداری معنوی از آن؛ این ماه را از دست ندهید

در آستانه‌ی ورود به ماه ضیافت الهی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره اهمیت این ماه و راهکارهای بهره‌برداری معنوی از آن را مرور میکند.

* ماه فرصتها
از قبل از شروع ماه مبارک، پیامبر معظم اسلام مردم را آماده میفرمود برای ورود در این عرصه‌ی خطیر و والا و پربرکت؛ «قد اقبل الیکم شهر اللَّه بالبرکة و الرّحمة». در خطبه‌ی روز جمعه‌ی آخر ماه شعبان، بنا به روایتی اینطور فرمود: خبر داد، توجه داد به مردم که ماه رمضان فرا رسید. اگر بخواهیم در یک جمله ماه رمضان را تعریف کنیم، باید عرض کنیم ماه فرصتها... اگر از این فرصتها بتوانیم درست استفاده کنیم، یک ذخیره‌ی عظیم و بسیار ارزشمندی در اختیار ما خواهد بود.    ۱۳۸۶/۰۶/۲۳

ضیافتِ خاصان پروردگار
شروع ماه مبارک رمضان، در حقیقت عید بزرگی برای مسلمانان است و جا دارد که مؤمنین، ورود این ماه را به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفاده‌ی هرچه بیشتر از این ماه توصیه کنند. چون ماه ضیافت الهی است، در این ماه فقط مؤمنین و کسانی که اهل ورود در این ضیافتند، بر سر سفره‌ی پروردگار منان و کریم مینشینند. این، غیر از سفره‌ی عام کرم الهی است که همه‌ی انسانها، بلکه همه‌ی موجودات عالم از آن بهره‌مندند؛ این، سفره‌ی خواص و ضیافت خاصان پروردگار است. ۱۳۶۹/۰۱/۱۰

* این ماه را از دست ندهید!
گرفتاری زندگی؛ گرفتاری معاش؛ گرفتاری امور شخصی؛ گرفتاری اهل و اولاد، و انواع گرفتاریها مانع میشود که ما به خودمان، آن چنان که شایسته است، برسیم. لذا یک ماه رمضان را که خدای متعال قرار داده است، فرصت مغتنمی است. این ماه را از دست ندهید. مقصودم این است که اگر نمیتوانیم به‌طور دائم در حال مراقبت و ساخت‌وساز خودمان باشیم، اقلاًّ ماه رمضان را مغتنم بشماریم. ۱۳۷۱/۱۲/۰۴
 
* روزه، قرآن و دعا؛ مائده‌های ماه رمضان
این‌که میگویند ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است و سفره‌ی ضیافت الهی پهن است، محتویات این سفره چه چیزهایی است؟ محتویات این سفره که من و شما باید از آن استفاده کنیم، یکی اش روزه است؛ یکی اش فضیلت قرآن است . قرآن را گذاشتند در این سفره‌ی با فضیلتِ زیاد، بیش از ایام دیگر؛ و به ما گفتند که تلاوت قرآن کنید  اینها همان مائده‌هایی است که سر این سفره گذاشته شده.  ۱۳۸۴/۰۷/۱۷
   
* نورانیت به برکت روزه‌داری
ریاضتی که در میهمانی این ماه وجود دارد -که ریاضت روزه و گرسنگی کشیدن است- شاید بزرگترین دستاورد این ضیافت الهی است. برکاتی که روزه برای انسان دارد، به قدری این برکات از لحاظ معنوی و ایجاد نورانیت در دل انسان زیاد است که شاید بشود گفت بزرگترین برکات این ماه همین روزه است.
۱۳۸۶/۰۶/۲۳


* اشکالات‌تان را پیدا و برطرف کنید
در ماه رمضان در حد توان خودمان باید مراقبت کنیم، رفتار خودمان را تصحیح کنیم؛ فکرمان را، قولمان را، عملمان را تصحیح کنیم؛ بگردیم اشکالاتش را پیدا کنیم، آن اشکالات را برطرف کنیم. این تصحیح در چه جهتی باشد؟ در جهت تقوا.    ۱۳۸۹/۰۵/۲۷
 
* ماه توبه و بازگشت به سوی خدا
یکی از دستاوردهای بزرگ ماه رمضان توبه و انابه است. در دعای وداع ماه مبارک رمضان، امام سجاد به پروردگار عالم عرض میکند: «انت الّذی فتحت لعبادک بابا الی عفوک و سمّیته التّوبة»؛ این باب را باز کردی به روی ما که به سوی عفو تو بشتابیم، از نعمت عفو و رحمت تو بهره ببریم. این در، درِ توبه است. ۱۳۸۸/۰۶/۲۹

* خواسته‌هایتان را با خداوند مطرح کنید
ماه رمضان یک فرصت الهی است، که در اختیار ما قرار داده شده؛ استفاده کنید از این ماه مبارک، از این فرصت بسیار بزرگ؛ دلها را به خدا نزدیک کنید، آشنا کنید؛ با استغفار، دلها و جانها را پاکیزه کنید؛ خواسته‌هایتان را با خدای متعال مطرح کنید. ۱۳۸۶/۰۶/۲۳

* سحرهای ماه رمضان را از دست ندهید
سحر ماه رمضان همه پا میشوند؛ نباید این سحر را از دست داد؛ سحر فرصت خیلی خوبی است... اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با دلمان، با خدای خودمان. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰

 

فرصتِ تلطیف روابط اجتماعی
سعى کنیم از این فضاى معنویّت و صفا که در ماه رمضان در سطح جامعه عمومیّت دارد، براى ارتباطات صحیح و معنوى میان خودمان و دیگران استفاده کنیم و تصمیم‌هاى درست بگیریم، اقدامهاى درست بکنیم؛ خوشبینى را، اعتماد را، ایجاد محبّت را، خیرخواهى نسبت به یکدیگر را در ارتباطات خودمان دخالت بدهیم، و این بهره را از ماه رمضان ببریم که در روابط اجتماعى و روابط انسانى یک تلطیفى به‌وجود بیاوریم. ۱۳۹۳/۰۴/۱۱

* آمرزشِ گناهان، پاداش ماه رمضان
کمترین پاداشی که خدای متعال برای مردان و زنان روزه‌دار در... روز آخر ماه رمضان عطا خواهد کرد، این است که «ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان»؛ فرشته‌ای در آخرین روز ماه رمضان، آن‌ها را مخاطب قرار دهد و گوید: «ابشروا عباد الله»؛ بشارت بر شما باد ای بندگان خدا! «فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم»؛ گناهان شما آمرزیده شد. این، پاداش ماه رمضان است... آمرزش گناهان گذشته، پاداش کمی نیست! ۱۳۷۲/۱۲/۲۲

 

رئیس قوه قضاییه: هر کسی در صیانت از جان مردم قصور و تقصیری داشت باید پاسخگو باشد

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

رئیس قوه قضاییه: هر کسی در صیانت از جان مردم قصور و تقصیری داشت باید پاسخگو باشد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه عصر امروز (یکشنبه) در آئین بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی عدل از رئیس سابق قوه قضائیه و همه کسانی که در احداث این مجموعه عظیم بیمارستانی و بهداشت و درمان نقش داشتند تقدیر کرد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: بیمارستان فوق تخصصی و مجهز عدل می‌تواند علاوه بر ارائه خدمات سازمانی، کمک بسزایی به مجموعه بهداشت و درمان کشور بویژه درکلانشهر تهران داشته باشد.

رئیسی افزود: این مجموعه کمکی برای پشتیبانی و خدمت به مجموعه سازمان پزشکی قانونی به عنوان سازمانی مرتبط با دستگاه قضائی در تشخیص‌های تخصصی و کارشناسی این مجموعه بوده و همچنین با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی در عرصه پزشکی همکاری کند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم یک مجموعه عظیم پزشکی و بیمارستانی احداث کنیم نیازمند صرف هزینه‌های زیادی هستیم، اما عزیزانی که این مجتمع درمانی را احداث و تجهیز کردند تلاش داشتند تا این کار با کمترین هزینه انجام شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مجاهدت‌های کادر درمانی در صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا تأکید کرد: تبعیت از نظر تخصصی پزشکان و مسئولانی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، برای همگان ضروری است.

رئیس قوه قضائیه گفت: تأکیدات مسئولان بهداشت و درمان باید خیلی جدی گرفته شود و اگر به توصیه‌های آن‌ها در زمان خودش توجه نشود و فرصت‌ها از دست برود، خسارت‌های جبران ناپذیر در پی خواهد داشت.

رئیسی با تأکید بر لزوم توجه به سلوک و منش شخصی مقام معظم رهبری در رعایت اصول بهداشتی خاطر نشان کرد: حفظ جان مردم برای همگان ضروری است و حتی اگر جان یک نفر هم به خطر بیافتد، خسارتی غیر قابل جبران است.

رئیس قوه قضائیه این نکته را هم متذکر شد که اگر در صیانت از جان مردم قصور و تقصیری از ناحیه کسی صوت گرفت، حتماً آن شخص باید پاسخگوی این قصور و تقصیر باشد که چرا به مساله مهم صیانت از جان توجه نکرده است.

رئیسی در ادامه به بیان توصیه‌هایی به مسئولان بیمارستان عدل پرداخت و گفت: مجموعه عظیم بیمارستان قوه قضائیه که با حضور پزشکان و متخصصان متعهد و دلسوز به مردم و همکاران دستگاه قضا خدمت ارائه می‌دهد باید اثبات کند که مجموعه‌ای کارآمد است.

رئیس قوه قضائیه گفت: این مجموعه باید با ارائه خدمات تخصصی و رعایت اخلاق پزشکی و حفظ کرامت مراجعان زبانزد همگان شود و با خدمتگزاری متخصصانه و متدینانه بدرخشد و به یک الگو تبدیل شود.

رئیسی با بیان اینکه اگر یک نفر از این مجموعه راضی بیرون برود دعایش در حق خادمان این مجموعه پزشکی مستجاب شده و ذخیره‌ای برای آخرت همه دست اندرکاران خواهد بود تصریح کرد: شرط موفقیت هر مجموعه بهداشت و درمان، دقت لازم در تشخیص و درمان به موقع بیماری است.

رئیس دستگاه قضا گفت: وقتی بیمار با یک درد به بیمارستان مراجعه می‌کند نباید با برخورد نامناسب و جواب‌های سربالا و عدم خدمت رسانی مطلوب درد دیگری بر درد او افزوده شود. شفا دست خداست و اثرگذاری دارو نیز در دست خداست، اما خداوند درمان را در دست پزشک و نسخه شفابخش او قرار می‌دهد.

رئیسی با اشاره به اهمیت ارائه کردن کار استاندارد و قابل قبول، متذکر شد: ویژگی بیمارستان عدل انتساب این مجموعه به دستگاه قضائی است و رفتار همه عزیزان باید شاخص باشد و علاوه بر دقت در کار به کرامت مراجعان و رعایت شئونات و مسائل شرعی نیز توجه شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: آنچه ارزش کار تخصصی در این مجموعه را افزایش می‌دهد رعایت اخلاق پزشکی است که امیدواریم با مدیریت ماندگار و توجه به همه ضوابط کمی و کیفی موجب نام آور شدن این بیمارستان و کاهش آلام و ایجاد آرامش برای بیمارانی که به این مجموعه مراجعه می‌کنند باشد.

رئیسی در پایان از مسئولان بهداشت و درمان و همچنین مسئولان دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری خواست که با رفع نواقص و ارتقا امکانات و تجهیزات مجموعه عظیم بیمارستانی عدل شرایط ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم را فراهم کند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، «رضا سعیدی» رئیس بیمارستان فوق تخصصی عدل طی سخنانی با بیان اینکه قول و قرار‌های ساخت این بیمارستان از سال ۹۵ گذاشته شد، اظهار کرد: ساخت و تجهیز بیمارستان عدل مجموعاً ۴ سال و نیم طول کشید و این در حالی است که میانگین زمان ساخت بیمارستان در کشور ۱۱ سال است. وی همچنین هزینه تمام شده احداث این بیمارستان را یک چهارم هزینه ساخت بیمارستان در شرایط فعلی عنوان کرد.

سعیدی ضمن اشاره به برگزاری ۲۹ جلسه هیئت امنا بیمارستان عدل طی یک سال گذشته، ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این بیمارستان یک باقیات الصالحات از طرف قوه قضائیه برای مردم ایران اسلامی باشد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی عدل همچنین از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد که با راه اندازی یک صندوق مهر در بیمارستان فوق تخصصی عدل، به کاهش بیشتر هزینه‌های مراجعه کنندگان کمک کند.

رئیسی ضمن موافقت با این پیشنهاد و با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های درمان خاطرنشان کرد که این صندوق می‌تواند کمک شایانی در تأمین هزینه‌های درمانی همکاران دستگاه قضا و افزایش کارآمدی و ارتقا خدمات بیمارستان قوه قضائیه شود.

خط حزب‌الله ۲۸۳ | این ماه را از دست ندهید

 بخش خبری رهبری انقلاب

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

خط حزب‌الله ۲۸۳ | این ماه را از دست ندهید

شماره‌ی دویست‌ و هشتاد و سه هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «این ماه را از دست ندهید» منتشر شد.

* در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان، خط حزب‌الله در این شماره توصیه‌های رهبر انقلاب درباره اهمیت ماه رمضان و فرصت‌های بهره‌برداری معنوی از این ماه را بازخوانی کرده است.

* گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار سال ۱۳۷۸ با خانواده‌ی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، برای نخستین بار در این شماره‌ی خط حزب‌الله منتشر شده است.

* خط حزب‌الله سخن هفته‌ی این شماره‌ را به تعریف شاخص‌های انقلابیگری و اثرات آن اختصاص داده است.

* شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم آزاد خشنود کوهنجانی تقدیم می‌شود.
 
برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.