شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۵۲ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

امام خمینی (ره): روحیه شهید «رجایی» از دستفروشی‌ تا ریاست جمهوری‌ تغییر نکرد

 بخش خبری

امام خمینی (ره): روحیه شهید «رجایی» از دستفروشی‌ تا ریاست جمهوری‌ تغییر نکرد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، ۸ شهریور سال ۱۳۶۵، در جمع اعضای هیئت دولت وقت، به بیان خصوصیات شهیدان «رجایی»، «باهنر» و «عراقی» پرداخته و بر لزوم الگوگیری مسئولان از این شهیدان والامقام تأکید کردند.

ایشان در بیانات خود، با اشاره به سبک زندگی شهیدان «رجایی»، «باهنر» و «عراقی»، فرمودند: آقای «رجایی» یک نفر آدمی بود که دستفروشی [می‌کرد] در بازار؛ از قراری که گفتند و من در مطالعاتی که درباره ایشان کردم، به نظرم آمد که از حال دستفروشی تا حال ریاست جمهوری‌اش، در روح او تاثیری حاصل نشد؛ چه بسا اشخاصی هستند که اگر کدخدای ده بشوند، تغییر می‌کنند و به واسطه ضعفی که در نفس‌شان هست، تحت تاثیر آن مقامی که پیدا می‌کنند، واقع می‌شوند.

ایشان افزودند: اشخاصی هستند از باب قوّت نفسی که دارند، مقام تحت تاثیر آن‌هاست و آقای «رجایی» و آقای «باهنر»، در عین حالی که خوب، یکی‌شان رئیس جمهور بود و یکی‌شان نخست وزیر؛ این‌طور نبود که ریاست در آن‌ها تاثیر کرده باشد؛ [بلکه]آن‌ها در ریاست تاثیر کرده بودند؛ یعنی آن‌ها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان و ریاست آن‌ها را نبرده بود تحت لوای خودش که این یک درسی است که انسان باید از این‌ها یاد بگیرد و الحمدللَّه در این جمهوری، بسیارند همچو [این]اشخاص که تفاوتی به حال‌شان نکرده است.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در ادامه بیان خصوصیات شهیدان «رجایی»، «باهنر» و «عراقی»، تأکید کردند: آن‌ها وقتی که در طلبگی یا در بازار بودند، با وقتی که مقام پیدا کردند فرقی نکردند که انسان ببیند که خیر حالا یک بادی به غبغب بیاندازد و یک هیاهویی به جا بیاورد، [خیر]این‌ها نشده است و این مسئله‌ای است که اهمیت دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: آن‌که تحت تاثیر مقام می‌رود، نه این است که یک مقامی دارد؛ [بلکه]این از باب این است که بسیار آدم ضعیفی است و مقام به او تسلط پیدا می‌کند و دنبال او هم می‌رود؛ آن وقت و این دنبال رفتنِ مقام بسیار ضرر دارد، برای خود انسان و برای کسانی که در کار هستند، برای کشورشان، از آن طرف اگر چنانچه عکس شد، تاثیر خوب دارد، هم برای خودشان و هم برای کشور.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به مسئولان تأکید کردند: به شما آقایان عرض می‌کنم که توجه به این معنا داشته باشید، این مقامات بعد از چند روزی دیگر تمام می‌شود. آن‌هایی که در اریکه قدرت‌های بزرگ بودند، بعد از چند روز تمام شد؛ آن‌هایی هم که به درویشی و به قناعت زندگی کردند، آن‌ها هم تمام شد؛ [بنابراین]این امور تمام می‌شود و آن چیزی که هست، ما در حضور حق تعالی هستیم و ثبت است در نامه اعمال ما همه امور، همه خلجانات نفسانی و ما باید فکر آن‌جا باشیم.

ایشان با اشاره به شهادت آقایان «رجایی»، «باهنر» و «عراقی»، فرمودند: واقعاً اسباب تاسف شد که یک همچو اشخاصی را، اشخاص فاسد از بین بردند؛ ولی بحمد الله این‌ها در ممات‌شان (با شهادت خود) هم جمهوری اسلامی را تقویت کردند.

برچسب ها بخش خبری

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی