سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری؛ هلال ماه شوال رؤیت شد پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت عید سعید فطر است

 بخش خبری رهبری انقلاب

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری؛ هلال ماه شوال رؤیت شد پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت عید سعید فطر است

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.
متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع می‌رساند برابر گزارش‌های رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) محرز شده و به آن حکم کرده‌اند، بنابراین پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.
دفتر مقام معظم رهبری

آمریکا مسئول حادثه اخیر کابل است/ وحدت ملت افغانستان رویای شوم شیطان بزرگ را باطل می‌کند

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

آمریکا مسئول حادثه اخیر کابل است/ وحدت ملت افغانستان رویای شوم شیطان بزرگ را باطل می‌کند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی، با محکوم کردن جنایت شنبه سیاه کابل، شهادت ده‌ها دانش‌آموز بی‌گناه در این عملیات تروریستی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایت وحشیانه مزدوران رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز و کودک معصوم و بی‌گناه در مدرسه سیدالشهدای کابل در ماه مبارک رمضان شد، نشان داد حاکمان منفور و پلید این کشور برای تأمین اهداف و مقاصد شیطانی خود، ارتکاب هر جنایتی علیه بشریت به‌ویژه مسلمانان را برای خود مباح و روا می‌دانند.

این جنایت هولناک در واقع پرده‌ای از سلسله اقدامات پنهان و آشکار آمریکایی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر شکست سیاست‌های خود در ۲۰ سال حضور ننگین در افغانستان و نیز ناکامی در عرصه جنگ‌های نیابتی و تکفیری منطقه است که با سازماندهی و گسیل بقایای داعش و گروه‌های تکفیری و تروریستی از سوریه و عراق به این کشور مسلمان و رنج‌دیده و زمینه‌سازی برای توقف برنامه خروج نظامیان و الزام‌آور کردن ادعای ادامه حضور خود برای پیشگیری از جنگ و خشونت در افغانستان صورت پذیرفته است.

ملت شجاع و رشید افغانستان که این روز‌ها تحت تأثیر این مصیبت بزرگ چشم به آینده‌ای روشن برای میهن خود دارند، به فضل الهی با وحدت، هوشمندی و هوشیاری این توطئه را خنثی و رویای شوم شیطان بزرگ و متحدان خبیث منطقه‌ای و فرامنطقه کاخ سفید را باطل خواهند ساخت.

ستاد کل نیرو‌های مسلح با محکوم کردن جنایت شنبه سیاه کابل و تسلیت و ابراز همدردی با آحاد مردم شریف، مجاهد و فهیم افغانستان به‌ویژه خانواده‌های مکرم شهدا و طلب سلامتی و شفای عاجل مجروحین این حادثه از درگاه خداوند متعال، امیدوار است که با شناسایی و مجازات عاملان این جنایت تروریستی، پایان یافتن جولان متجاوزین، اشرار و تروریست‌های خبیث در این سرزمین اسلامی، و استقلال، ثبات، امنیت و آرامش پایدار افغانستان و دیگر کشور‌های مسلمان غرب آسیا را شاهد باشیم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح

سپاه پاسداران: جنایت تروریستی کابل توطئه آمریکا برای احیای تروریسم تکفیری در افغانستان است

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سپاه پاسداران: جنایت تروریستی کابل توطئه آمریکا برای احیای تروریسم تکفیری در افغانستان است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای جنایت تروریستی در دبیرستان دخترانه سیدالشهدای کابل را شدیداً محکوم و اعلام کرد که این جنایت بزرگ توطئه آمریکایی‌ها برای احیای تروریسم تکفیری و بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایت شنبه سیاه کابل و انفجار‌های پی در پی در مدرسه سیدالشهدا (ع) و در ماه مبارک رمضان که به شهادت مظلومانه بیش از ۶۵ دختر دانش‌آموز روزه‌دار و مادران آنان و نیز مجروحیت بالغ بر ۱۶۰ تن دیگر انجامید، مصیبت بزرگ و غم‌انگیزی را برای مردم مسلمان و مجاهد افغانستان رقم زد.

این بیانیه می‌افزاید: بی‌تردید این واقعه هولناک در شرایطی که آمریکایی‌ها بر خلاف برخی شواهد و قرائن مدعی آغاز خروج از افغانستان هستند، بیش از همه کاخ سفید را متهم اصلی می‌داند که با انتقال تروریست‌های تکفیری از سوریه و عراق به افغانستان و جلب همکاری حامیان منطقه‌ای خود برای حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و فکری برای ارتکاب جنایات تروریستی در صدد القای گزاره «بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان در صورت خارج شدن نیرو‌های آمریکایی از این کشور» است.

این بیانیه در پایان با محکومیت شدید این توطئه آمریکایی و جنایت فراموش‌ناشدنی و ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف و مسلمان افغانستان به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و طلب شفای عاجل برای مجروحین حادثه، تأکید کرده است: رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا و همپیمانان کاخ سفید بایستی به جنگ‌افروزی‌ها و کینه‌توزی‌های شیطانی خود علیه امت اسلامی به‌ویژه ملت مظلوم افغانستان خاتمه دهند؛ افکار عمومی جهانیان باور دارند با خروج آمریکایی‌ها از غرب آسیا موجبات امنیت و آرامش پایدار ملت‌های مسلمان منطقه فراهم خواهد آمد.

ریاست جمهوری مسئولیتی است که با معاش مردم سروکار دارد/ داوطلبان انتخابات چک بی محل صادر نکنند

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

آیت الله جنتی: ریاست جمهوری مسئولیتی است که با معاش مردم سروکار دارد/ داوطلبان انتخابات چک بی محل صادر نکنند

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ریاست جمهوری امانتی است که مردم به رئیس جمهور می‌دهند افزود: اگر رئیس جمهور همه شرایط رجال سیاسی، مدیر و مدبر و تقوا را داشته باشد مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند مملکت را آباد کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،  آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در همایش هیئت های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  پست‌های ریاست جمهوری، شورای نگهبان و قوه قضاییه را امانت‌های الهی دانست که باید به درستی انجام و تحویل داده شود.

وی با تاکید بر این که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بیشتری نسبت به دوره‌های قبل برخوردار است گفت: ریاست جمهوری پستی است که با همه امور مردم و مدیریت کشور سروکار دارد و اگر خوب اداره شود، کشور آباد خواهد شد.

آیت الله جنتی به شرایط ریاست جمهوری در قانون اساسی اشاره کرد و افزود: براساس قانون اساسی رئیس جمهور باید رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر و باتقوا باشد.

دبیر شورای نگهبان گفت: رئیس جمهور آینده باید باتقوا باشد و بدون سیاسی کاری به وظایف دینی و اخلاقی خود عمل کند.

بیشتر بخوانید

12 شرط و معیار شورای نگهبان برای رجل سیاسی و مذهبی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد

آیت الله جنتی با بیان اینکه ریاست جمهوری امانتی است که مردم به رئیس جمهور می‌دهند افزود: اگر رئیس جمهور همه شرایط رجال سیاسی، مدیر و مدبر و تقوا را داشته باشد مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند مملکت را آباد کند.

وی مسئله احراز شرایط را از مسئولیت‌های سنگین شورای نگهبان دانست و گفت: با احراز شرایط ما شهادت می‌دهیم که فردی که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده، فردی مذهبی و باتقوا است و این وظیفه سنگینی برای شورای نگهبان است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: بنابراین فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید به درستی به وظایفش عمل کند و دنبال اهداف شخصی نباشد.

آیت الله جنتی گفت: شورای نگهبان هم باید شرح حال و سوابق داوطلبان را بداند و در جریان عملکرد آن‌ها در گذشته باشد.

وی تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست جمهوری از حداقل 40 سال تا حداکثر 75 سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و افزود: بدین ترتیب از ثبت نام‌های بی حد و حصر جلوگیری شد.

دبیر شورای نگهبان توجه به تامین معاش مردم را از اولویت‌های اول رئیس جمهور دانست و تاکید کرد: اگر داوطلبی از خودش نمی‌بیند تا معاش مردم را تامین کند، از ابتدا ثبت نام نکند.

آیت الله جنتی اهمیت قوه مجریه را از دو قوه دیگر بیشتر دانست و گفت: ریاست جمهوری مسئولیتی است که با معاش مردم سروکار دارد، بنابراین کسی که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می‌شود باید به وعده هایش عمل کند و چک بی محل صادر نکند.

وی افزود: در شرایط فعلی اقتصادی و در شرایطی که بیماری کرونا گریبانگیر مردم شده است رئیس جمهور آینده مسئولیت سنگین تری برعهده دارد.

آیت الله جنتی از داوطلبان ریاست جمهوری هم خواست؛ خدا را در نظر بگیرند و به قانون احترام بگذارند.

دبیر شورای نگهبان در پایان سخنان خود از همه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد.

فلسطین مهم‌ترین مسئله‌ی مشترک امت اسلامی است

 بخش خبری رهبری انقلاب

فلسطین مهم‌ترین مسئله‌ی مشترک امت اسلامی است

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
الحمد للّه ربّ‌ العالمین و الصّلاة‌ و السّلام علی سیّدنا محمّد خاتم النّبیّین و اشرف الخلق اجمعین و علی آله الطّیّبین الطّاهرین‌ و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.

ماجرای فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلامی است. سیاستهای نظام سرمایه‌داری ظالم و سفّاک، دست یک ملّت را از خانه‌ی خود، از میهن و خاک آباء و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن، رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

سُست‌تر و بی‌پایه‌تر از منطق پوشالی تأسیس رژیم صهیونیستی چیست؟ اروپایی‌ها بنا بر ادّعای خود، به یهودیان در سالهای جنگ جهانی دوّم ظلم کرده‌اند، پس باید با آواره کردن ملّتی در غرب آسیا و کشتارهای فجیع در آن کشور انتقام یهودیان را گرفت ...!
این منطقی است که دولتهای غربی با حمایت بی‌دریغ و دیوانه‌وار خود از رژیم صهیونیستی به آن تکیه کرده و بدین‌گونه، همه‌ی ادّعاهای دروغین خود در باب حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند. و این ماجرای خنده‌آور و گریه‌آور بیش از هفتاد سال است که ادامه دارد و هر از چندی برگ دیگری بر آن افزوده میشود.

صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.

یک نکته‌ی قابل توجّه این است که اگر چه دولت غاصب در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد ولی مقدّمات دست‌اندازی به این نقطه‌ی حسّاس از منطقه‌ی اسلامی، سالها پیش از آن آغاز شده بود. این سالها مقارن است با دخالت فعّال غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم، و ناسیونالیسم افراطی و کور، و به قدرت رساندن دولتهای مستبد، و شیفته یا دست‌نشانده‌ی غرب. مطالعه‌ی حوادث آن سالها در ایران و ترکیه و کشورهای عربی غرب آسیا تا شمال آفریقا، این حقیقت تلخ را آشکار میکند که ضعف و تفرقه در امّت اسلامی، زمینه‌ساز فاجعه‌ی غصب فلسطین شد و این ضربه از سوی جهان استکبار بر امّت اسلامی وارد آمد.

این عبرت‌آموز است که در آن مقطع، هر دو اردوگاه سرمایه‌داری و کمونیسم با قارون‌های صهیونیست به هم‌افزایی رسیدند؛ انگلیس اصل توطئه را طرّاحی و پیگیری کرد، سرمایه‌داران صهیونیست اجرای آن را با پول و سلاح بر عهده گرفتند، و شوروی اوّلین دولتی بود که تأسیس دولت نامشروع را به رسمیّت شناخت و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد.
رژیم غاصب، محصول آن وضعیّت در جهان اسلام از سویی، و این توطئه و تهاجم و تجاوز اروپایی از سوی دیگر بود.

امروز دیگر وضع جهان، مانند آن روز نیست؛ ما باید این حقیقت را همواره در نظر داشته باشیم. امروز موازنه‌ی قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعفها و اختلالات عمیق ساختاری و مدیریّتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرد. قضایای انتخابات در آمریکا و آزمون بشدّت رسوای مدیران پُرمدّعا و متکبّر آن، و نیز مواجهه‌ی یک‌ساله‌ی ناموفّق با کرونای همه‌گیر در آمریکا و اروپا و حواشی شرم‌آور آن، و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر در مهم‌ترین کشورهای اروپایی، همه نشانه‌ی سیر نزولی و افولی اردوگاه غرب است.
در سوی دیگر، رشد نیروهای مقاومت در حسّاس‌ترین مناطق اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و انگیزه و امید در ملّتهای مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، رشد استقلال‌طلبی و خوداتّکائی در ملّتها، نشانه‌های مبارکی است که آینده‌ی بهتر را نوید میدهد.

در این آینده‌ی مبارک، باید هم‌افزایی کشورهای مسلمان، یک هدف عمده و اساسی باشد، و این چندان دور از دسترس به‌ نظر نمیرسد. محور این هم‌افزایی، قضیّه‌ی فلسطین به‌ معنی همه‌ی کشور، و سرنوشت قدس شریف است. این همان حقیقتی است که دل نورانی امام خمینی عظیم (رحمة‌ اللّه‌ علیه) را به اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه‌ی ماه رمضان هدایت کرد.
هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است. طرح ناکام «معامله‌ی قرن» و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاشهای مذبوحانه برای فرار از آن کابوس است.
من قاطعانه میگویم: این تلاشها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

دو عامل مهم، تعیین‌کننده‌ی آینده است: اوّل ـ و مهم‌تر ـ تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت خطّ جهاد و شهادت، و دوّم، حمایت جهانی دولتها و ملّتهای مسلمان در سراسر جهان از مجاهدان فلسطینی.
همه ــ دولتمردان، روشنفکران، عالمان دینی، احزاب و گروه‌ها، جوانان غیور و دیگر قشرها ــ باید جایگاه خود در این حرکت سراسری را بیابیم و نقش ایفا کنیم. این است آن چیزی که کید دشمن را باطل میکند و برای این وعده‌ی الهی: اَم یُ‌ریدونَ کَیدًا فَالَّذینَ کَـفَروا هُمُ ال‌مَکیدون، مصداقی آخرالزّمانی به وجود می‌آورد؛ وَ اللهُ غالِبٌـ عَلیًّ اَمرِه؛ وَلـّْکِنَّ اَکـثَرَ النّاسِ لا یَعـلَمونَ.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

مایلم اندکی با جوانان عرب به زبان خود آنان سخن بگویم:
ترجمه خطبه عربی

بسم‌اﷲالرّحمن‌الرّحیم
سلام بر همه‌ی آزادگان عرب، بویژه جوانان، و سلام به مردم مقاوم فلسطین و قدس و مُرابطون در مسجدالاقصیٰ.
سلام بر شهدای مقاومت و خِیل عظیم مجاهدانی که در این راه جان خود را تقدیم کرده‌اند؛ بویژه شهید شیخ احمد یاسین و شهید سیّدعباس موسوی، و شهید فتحی‌شقاقی و شهید عماد مغنیه و شهید عبدالعزیز رنتیسی و شهید ابومهدی المهندس و سرانجام چهره‌ی برجسته‌ی شهیدان مقاومت، شهید قاسم سلیمانی که هر یک پس از حیات پُربار و پُربرکت، با شهادت خود نیز تاثیرات مهمّی در محیط مقاومت بر جا گذاشتند.

مجاهدت فلسطینیان و خون پاک شهیدان مقاومت، توانسته است این پرچم مبارک را برافراشته نگه‌ دارد و قدرت درونی جهاد فلسطینی را صدها برابر کند؛ جوان فلسطینی یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع میکرد و امروز با پرتاب موشکِ نقطه‌زن به دشمن پاسخ میدهد.

فلسطین و قدس در قرآن مجید، «سرزمین مقدّس» نامیده شده است؛ دَه‌ها سال است که این سرزمین پاک در اشغال ناپاک‌ترین و خبیث‌ترین آحاد بشر است؛ شیاطینی که انسانهای شریف را به خاک و خون میکشند و آنگاه با وقاحت به آن اعتراف میکنند. نژادپرستانی که در بیش از هفتاد سال، صاحبان سرزمین را با قتل و غارت و حبس و شکنجه معذّب ساخته‌اند، ولی بحمداﷲ نتوانسته‌اند اراده‌ی آنها را مقهور کنند.

فلسطین زنده است و به جهاد ادامه میدهد و به کمک خدا سرانجام خواهد توانست بر دشمن خبیث فائق آید. قدس شریف و همه‌ی فلسطین متعلّق به مردم آن است و به آنان بر خواهد گشت، ان‌شاءاﷲ؛ «و این [کار] بر خدا دشوار نیست».

در قضیّه‌ی فلسطین همه‌ی دولتها و ملّتهای مسلمان، دارای وظیفه و مسئولیّتند، ولی محور مجاهدت خود فلسطینیانند که امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدود چهارده میلیون نفرند. وحدت و عزم واحد این جمع خواهد توانست کاری بزرگ صورت دهد. امروز وحدت، بزرگ‌ترین سلاح فلسطینی‌ها است.

دشمنان وحدت فلسطینی، رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی قدرتهای سیاسی دیگرند، امّا اگر از درون خود جامعه‌ی فلسطینی وحدت‌شکنی نشود، دشمنان بیرونی نخواهند توانست کاری بکنند. محور این وحدت باید جهاد داخلی و عدم اعتماد به دشمنان باشد. دشمن اصلی فلسطینیان، یعنی آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌های خبیث را نباید تکیه‌گاه سیاستهای فلسطینی قرار داد.

فلسطینی‌ها ــ چه در غزه، چه در قدس و کرانه‌ی باختری، چه در سرزمین‌های ۱۹۴۸ و حتّی چه در اردوگاه‌ها ــ همه یک واحد را تشکیل میدهند و باید راهبرد به هم پیوستگی را در پیش بگیرند؛ هر بخش باید از بخشهای دیگر دفاع کند و به هنگام فشار بر آنها از ابزارهای در اختیار خود استفاده کند.

امید به پیروزی، امروز از همیشه بیشتر است؛ موازنه‌ی قوا به نفع فلسطینی‌ها بشدّت تغییر کرده است؛ دشمن صهیونیست سال به سال ضعیف‌تر شده است؛ ارتشش که خود را «ارتشی که هرگز شکست نمیخورد» معرّفی میکرد، امروز پس از تجربه‌ی [جنگ] ۳۳ روزه در لبنان و تجربه‌ی [جنگهای] ۲۲ روزه و ۸ روزه در غزّه، به ارتشی که «رنگ پیروزی را نخواهد دید» تبدیل شده است. وضعیّت سیاسی آن، که ناگزیر از چهار انتخابات در دو سال است، و وضعیت امنیّت آن، که به طور پی‌درپی دچار شکست میشود، و میل روزافزون یهودیان به مهاجرت معکوس، مایه‌ی فضاحت آن رژیم پُرمدّعا شده است. تلاش پیگیر با کمک آمریکا برای عادی‌سازی با چند کشور عربی، خود نشانه‌ی دیگری از ضعف آن رژیم است؛ و البتّه این هم کمکی به او نخواهد کرد. دَه‌ها سال پیش از این با مصر رابطه برقرار کرد؛ از آن روز تاکنون رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیرتر و ضعیف‌تر شده است؛ با این وصف، آیا رابطه با چند کشور ضعیف و حقیر خواهد توانست به او کمک کند؟ البتّه آن کشورها هم از این رابطه بهره نخواهند برد؛ دشمن صهیونی در مال یا خاک آنها تصرّف خواهد کرد و فساد و ناامنی را در [میان] آنها گسترش خواهد داد.

البتّه این حقایق نباید وظیفه‌ی سنگین دیگران در قبال این حرکت را از یاد ببرد؛ علمای مسلمان و مسیحی باید عادی‌سازی را حرام شرعی اعلام کنند و روشنفکران و آزادگان، نتایج این خیانت را که خنجری از پشت به فلسطین است برای همه تشریح نمایند.

در نقطه‌ی مقابلِ روند نزولی رژیم، افزایش توانایی‌های جبهه‌ی مقاومت، بشارتِ آینده‌ی درخشان است: افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودکفایی در ساخت سلاحهای مؤثّر، اعتماد به نفس مجاهدان، خودآگاهی روزافزون جوانان، گسترش دایره‌ی مقاومت به سراسر کشور فلسطین و به بیرون از آن، خیزش اخیر جوانان در دفاع از مسجدالاقصی، و انعکاس توأمانِ مجاهدت و مظلومیّت ملّت فلسطین در افکار عمومیِ بسیاری از مناطق جهان.

منطق مبارزه‌ی فلسطینی هم که از سوی جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده، منطقی مترقّی و جذّاب است؛ مبارزان فلسطینی میتوانند یک همه‌پرسی از همه‌ی ساکنان اصلی فلسطین را مطرح کنند. این همه‌پرسی، نظام سیاسی کشور را معیّن میکند و ساکنان اصلی از هر قوم و دین، از جمله آوارگان فلسطینی در آن شرکت خواهند کرد؛ آن نظام سیاسی، آوارگان را به داخل برمیگرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنیٰ‌گزیده را تعیین میکند.

این مطالبه بر مبنای دموکراسی رایجی است که در دنیا پذیرفته شده و هیچ کس در مترقّی بودن آن نمیتواند خدشه کند. مجاهدان فلسطینی، مبارزه‌ی مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را باید به قدری ادامه دهند که ناچار به قبول این مطالبه شود.
به نام خدا به جلو حرکت کنید و بدانید که «قطعاً خدا به کسى که [دین] او را یارى مىکند، یارى مىدهد».

والسّلام‌علیکم‌ورحمة‌اللّه

روز قدس؛ نماد وحدت و انسجام امت اسلامی در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

روز قدس؛ نماد وحدت و انسجام امت اسلامی در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) روز جهانی قدس نامگذاری شد تا همبستگی امت اسلامی با فلسطین در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی وارد مرحله جدیدی شود.

بر همین اساس شاهد هستیم که روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام امت اسلامی حول مسئله فلسطین و قدس شریف تبدیل شده است و امت اسلامی در اقصی نقاط جهان هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نشانه حمایت از فلسطین و قدس شریف راهپیمایی می‌کنند تا بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید کنند.

هدف اصلی از گرامیداشت روز جهانی قدس، گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت‌های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی در افکار عمومی و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت‌های مسلمان و کل بشریت می‌باشد.

جنایت‌های سران صهیونیست و اقدامات نژادپرستانه آن‌ها در برخورد با ملت‌های مسلمان منطقه بویژه ملت فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس خود جلوه‌ای از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن این جنایت‌ها و تقبیح خوی نژادپرستانه و ضدبشری صهیونیستهاست و نقشه‌های پی درپی صهیونیست‌ها علیه مسئله فلسطین و مسائل و منافع جهان اسلام را برملا می‌کند.

در سایه این پشتیبانی‌ها و حمایت‌هایِ جلوه گر در روز جهانی قدس است که ما هر ساله شاهد تقویت و افزایش توان و بنیان مقاومت در منطقه بویژه مقاومت فلسطین بوده ایم که گواه آن نیز بازدارندگی موشکی قوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. این قدرت و توان بازدارندگی بیش از پیش شکننده و پوشالی بودن این رژیم را برملا کرده و مبارزه ملت‌های منطقه را افزایش داده است.

همبستگی هر ساله با مسئله فلسطین و قدس شریف تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین بویژه اهالی قدس را در برابر تجاوزگری‌ها و دسیسه‌های صهیونیست‌ها علیه این شهر مقدس و مسجد مبارک الاقصی را به همراه داشته است که جلوه‌های آن در مقاومت مردمی کنونی در جای جای کرانه باختری رود اردن قابل مشاهده است.

روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده است تا آرمان‌های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.

روز جهانی قدس امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سایه تحولات جهانی و منطقه‌ای یکسال اخیر، گرامیداشت روز جهانی قدس به‌صورت مجازی که شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم حضوری را محدود کرده است، تبیین کننده خط مشی جهان اسلام و محور مقاومت و برملا کننده بیش از پیش نقشه‌های دشمنان و میزان وادادگی برخی رژیم‌های عربی است که به آرمان‌های ملت‌های خود و ملت‌های مسلمان پشت کردند و راه سازش علنی با دشمن اصلی امت اسلامی را در پیش گرفتند.

روز جهانی قدس امسال روز برائت امت اسلامی از سازشکاران و تجدید میثاق با فلسطینی‌ها، قدس شریف و مقاومت است و رگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بیش از پیش از اهمیت برخوردار است.

دُل دُل سوارعاشق/جانبازشهیدسیدناصریزدانی نیاکی

 بخش خبری زندگینامه شهدای نیاک بانک فیلم زندگی به سبک شهدا

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

دُل دُل سوارعاشق/جانبازشهیدسیدناصریزدانی نیاکی

بسم رب الشهداء و الصدیقین
زندگینامه شهید سید ناصر یزدانی نیاکی
شهید حاج سید ناصر (امیر) یزدانی نیاکی در یکم آذر سال ۱۳۴۲ در شهرستان آمل و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود تحصیلات خود را تا دیپلم علوم اقتصاد در مدارس آمل به پایان رسانید وی پس از طی مراحل عمومی و اختصاصی خدمت مقدس سربازی به منطقه جنگی بانه در غرب کشور اعزام گردید و در مورخه ۱۶/ ۷/ ۱۳۶۵ در حین حمل مهمات به خط مقدم در منطقه شیلرکردستان با آسیب دیدگی قطع نخاع کمر به درجه جانبازی نایل گشت ماههای اولیه مجروحیت خود را به سبب جراحی های متعدد بر روی مهره های کمر بر روی تخت بستری بود و بعد از آن ویلچرنشین عاشقی شد که راه وصال به حضرت دوست را از طریق پای دل پیماید سرانجام پس از ۳۴ سال درد و رنج ناشی از مجروحیت در سحرگاه یازدهم فروردین ۱۳۹۹ به یاران شهیدش پیوست شهید ناصر یزدانی نیاکی علیرغم آلام ناشی از بیماری دارای روحیه متین ،آرام و صمیمی داشت او به مردم سرزمینش عشق می ورزید و احترام به آنان را سرلوحه رفتار خود می‌دانست شرکت در مراسمات مختلف مذهبی و ملی از خصوصیات بارز این شهید عزیز بود همواره اطرافیان خود را به انجام به هنگام فرایض شرعی عدم غیبت دیگران و تحمل پذیری نظرات متفاوت افراد سفارش می‌نمود مشارکت فعال در مرکز بوستان نهج البلاغه در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ ناب علوی به تأسی از کلام امیرالمومنین علیه السلام در جامعه و حساسیت بسیار به مباحث مربوط به آن بخشی از زندگی پر فراز و نشیب این شهید جانباز بوده است روحش شاد و یاد همه شهدای عزیز تا ابد جاودان

تحلیل استاد مهدی طائب از پشت پرده انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه

 بخش خبری بانک فیلم

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

تحلیل استاد مهدی طائب از پشت پرده انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه

عوامل نفوذی که قبلا در سیستم‌های اطلاعاتی و نظارتی کشور بوده‌اند و هم‌اکنون در دولت کنونی حضور دارند، مصاحبه‌ای را طراحی کردند تا به وسیله آن #عملیات_روانی شدیدی در جامعه ایجاد کنند.

هدف #نفوذی‌_ها از عملیات روانی و ایجاد دو قطبی در جامعه، مجبور کردن امام‌جامعه به زانو زدن در مقابل غرب و پذیرش خواسته‌های آن‌هاست.
آقایان بعد از شکست در مذاکره، شخصی را مقصر جلوه‌ می‌دهند که دیگر در بین ما نیست اما فراموش کرده‌اند که بصیرت مردم ایران، از جنس #بصیرت_سلیمانی است.
اگر حاج‌قاسم نبود، ایرانی هم وجود نداشت که آقای #ظریف بخواهد برای آن مذاکره کند.