سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۵۶ ب.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

اربعین جهانی شدوجهانی تر هم خواهدشد

 بخش خبری رهبری انقلاب

 اربعین جهانی شدوجهانی تر هم خواهدشد

بسم الله الرّحمن الرّحیم (۱)
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا ابی‌القاسم المصطفیٰ محمّد  و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّة الله فی الارضین.


خیلی خوش‌آمدید برادران عزیز؛ جلسه برای من، یک جلسه‌ی به‌یادماندنی و تاریخی است. آنچه در این جلسه گفته شد، شعری که خوانده شد، مرثیه‌ای که سروده شد، هر کدام یک نشانه‌ی گویایی از عظمت حادثه‌ی کربلا و عظمت حسین‌بن‌علی (سلام‌ الله علیه) است؛ خیلی استفاده کردیم و بهره بردیم. امیدواریم در این سفر به شما برادران عزیز در خانه‌ی خودتان و بین برادران خودتان خوش بگذرد. من چند جمله، چند کلمه یادداشت کرده‌ام که به شما عرض بکنم.


اوّلین کلمه تشکّر است؛ از صمیم قلب، خودم و از طرف ملّت بزرگ ایران تشکّر میکنم، هم از شما موکب‌داران که در ایّام اربعین کرامت را و رحمت و مودّت را به منتهادرجه رسانده‌اید، هم از همه‌ی ملّت بزرگ عراق و هم از مسئولین در دولت عراق که امنیّت را و فضا را و زمینه را فراهم کرده‌اند، هم بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت را، فضای برادری بین آحاد مردم و بین دو ملّت را فراهم کرده‌اند؛ حقیقتاً جای تشکّر دارد. آنچه برای ما نقل میشود از رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکبِ میانِ راه و رفتار کریمانه‌ی شما با زائران حسینی، چیزهایی است که نظیر ندارد؛ در دنیای امروز این چیزها نظیر ندارد. همچنان که خود راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد، رفتار کریمانه‌ی شما هم حقیقتاً نظیر و شبیهی ندارد. شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید و همه به عشق سیّدالشهدا (سلام ‌الله ‌علیه) است، به عشق حسین‌بن‌علی است؛ از روی عشق و علاقه‌ای که به امام حسین دارید، پای زائر امام حسین را شست‌وشو میدهید، بدن او را در خستگی‌های شدید کمک میکنید، مالش میدهید، به او غذا میدهید، به او جای خواب میدهید، چون زائر حسین است. این عشق به حسین‌بن‌علی‌ یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان سراغ نداشتیم و نداریم. و امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دلهای شما، در دلهای ما روزبه‌روز افزایش بدهد.

البتّه این توفیقی که شما در این زمینه پیدا کرده‌اید هم یک رحمتی از سوی پروردگار است به شما؛ این توفیقی که شما به دست آورده‌اید برای پذیرایی از میهمانان امام حسین (علیه‌السّلام)، خیلی چیز باارزشی است؛ این نعمت الهی است، این رحمت الهی است، این را هم باید قدر دانست و میدانیم که شماها قدر میدانید.

مطلب دوّم در مورد اصل این راه‌پیمایی اربعین است که حقیقتاً یک حادثه‌ی بی‌نظیری است؛ ما نه ‌فقط در دوران خودمان در دنیا، بلکه در تاریخ هم سراغ نداریم یک چنین اجتماعی، یک چنین حرکتی را هر سال، و هر سال گرم‌تر از سال قبل اتّفاق بیفتد؛ بی‌نظیر است. این حرکت حسینی در گسترش معرفت به امام حسین (علیه ‌السّلام) نقش دارد. اربعین با این حرکتی که عمدتاً بین نجف و کربلا در راه‌پیمایی هر سال به وجود می‌آید بین‌المللی شد؛ چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شد؛ امام حسین (علیه‌السّلام) و معرفت حسینی به برکت این حرکت عظیم مردمی بین‌المللی شد، جهانی شد.

ما امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم؛ دنیای دچار ظلم و فساد و دنائت و لئامت، محتاج معرفت آزادگی حسینی و حرّیت حسینی است. امروز مردم دنیا، جوانهای دنیا، ملّتهای بی‌غرض، برای یک چنین حقیقتی دلهایشان میتپد؛ [اگر] امام حسین (علیه‌السّلام) به دنیا معرّفی بشود، اسلام معرّفی شده است، قرآن معرّفی شده است. امروز با صدها وسیله علیه اسلام و علیه معارف اسلامی تبلیغ میشود؛ در مقابل این حرکت خصمانه‌ی جبهه‌ی کفر و استکبار، حرکت معرفت حسینی میتواند یک‌تنه سینه سپر کند، بِایستد و حقیقت اسلام را، حقیقت قرآن را به دنیا معرّفی کند. منطق حسین‌بن‌علی‌ (علیهما ‌السّلام)، منطق دفاع از حق است، منطق ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است. این منطقِ امام حسین است؛ امروز دنیا به این منطق نیازمند است؛ امروز دنیا شاهد حاکمیّت کفر و استکبار و حاکمیّت فساد است، دنیا شاهد حاکمیّت ظلم است؛ این پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است؛ حرکت عظیم اربعین این پیام را در دنیا منتشر میکند و به فضل الهی و به حول و قوّه‌ی الهی و به توفیق الهی، این حرکت بایستی روزبه‌‌روز تقویت بشود.

اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد میجوشد و روزبه‌روز تازه‌تر میشود، روزبه‌روز زنده‌تر میشود؛ این همان پیام عاشورا است که از حلقوم اباعبدالله و حلقوم زینب کبریٰ (سلام‌ الله ‌علیهما) در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فرا گرفته است و فرا میگیرد. حسین (علیه‌السّلام) متعلّق به انسانیّت است؛ ما شیعیان افتخار میکنیم که پیرو امام حسین هستیم، امّا امام حسین فقط متعلّق به ما نیست؛ مذاهب اسلامی، شیعه و سنّی، همه زیر پرچم امام حسین هستند. در این راه‌پیمایی عظیم حتّی کسانی که متدیّن به اسلام هم نیستند شرکت میکنند و این رشته ادامه خواهد داشت ان‌شاء‌الله؛ این یک آیت عظمایی است که خدای متعال دارد نشان میدهد. در روزگاری که دشمنان اسلام و دشمنان امّت اسلامی با انواع و اقسام ابزارها و وسایل، با پول، با سیاست، با سلاح علیه امّت اسلامی دارند کار میکنند، خداوند متعال ناگهان حادثه‌ی راه‌پیماییِ اربعین را این ‌جور عظمت میدهد، این‌ جور جلوه میدهد. این آیت عظمای الهی است، این نشانه‌ی اراده‌ی الهی بر نصرت امّت اسلامی است، این نشان میدهد که اراده‌ی خدای متعال  بر نصرت امّت اسلامی تعلّق گرفته است.

مطلب سوّم که به شما برادران عزیز عرض میکنم این است که این مراسم را هر چه میتوانید و هر چه میتوانیم، باید پُربارتر و معنوی‌تر کنیم؛ معنا و مضمون این مراسم را باید روزبه‌روز بیشتر کنیم؛ اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری، برای این حرکت عظیم بنشینند برنامه‌ریزی کنند. امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدّن اسلامی نوین باشد؛ ما امروز این را میخواهیم. ملّتهای اسلامی ظرفیّتهای عظیمی دارند که اگر از این ظرفیّتها استفاده شود، امّت اسلامی به اوج عزّت خواهد رسید؛ ما باید به این بیندیشیم، به این فکر کنیم؛ ایجاد تمدّن عظیم اسلامی، هدف نهایی ما است.

امروز بحمدالله ملّتهای اسلامی بیدار شده‌اند. ملّت عراق یک ملّت بزرگ است، یک ملّت باعزّت است، یک ملّت بافرهنگ است، یک ملّت با عزم و اراده است. جوانهای عراقی در این قضایای چند سال اخیر نشان دادند که این قدرت را دارند که از ملّتشان و از کشورشان در مقابل توطئه‌های جهانی محافظت کنند؛ این خیلی باارزش است. جوانهای عراقی توانستند بزرگ‌ترین توطئه‌ی داخلی را که میتوانست به جنگ داخلی منتهی بشود، در عراق از بین ببرند و نابود کنند. توطئه‌ی داعش و تکفیری‌ها، توطئه‌ی کوچکی نبود؛ پولها خرج کرده بودند، برنامه‌ها ریخته بودند برای اینکه عراق را که یک کشور اصلی عربی و اسلامی است، تبدیل کنند به میدان جنگ داخلی و شیعه و سنّی را به جان هم بیندازند؛ جوانهای عراقی با فتوای مرجعیّت معظّم عراق توانستند سینه سپر کنند و این توطئه را خنثی کنند؛ این کار کمی نبود، کار کوچکی نبود. ملّت بزرگ عراق میتواند کشور خود را به اوج عزّت برساند؛ این ظرفیّتها بایستی به منصّه‌ی عمل و ظهور برسد. اگر ظرفیّتهای کشورهای اسلامی -ظرفیّت عراق، ظرفیّت ایران، ظرفیّت کشورهای دیگر منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا- بر روی هم مجتمع بشود، اگر این ظرفیّتها به هم برسند، این دستها در هم گره بخورند، آن وقت امّت اسلامی نشان خواهد داد که عزّت الهی یعنی چه؛ تمدّن عظیم اسلامی را به جوامع عالَم نشان خواهند داد؛ باید هدف ما این باشد و این راه‌پیمایی اربعین میتواند یک وسیله‌ی گویایی برای تحقّق این هدف باشد.

از دَه‌ها کشور در راه‌پیمایی اربعین شرکت میکنند و میهمان مردم عراق میشوند، سعی کنیم در این راه‌پیمایی پیوندهای مستحکم بین برادران مسلمان را بیشتر کنیم؛ پیوند بین عراقی و غیر عراقی، پیوند بین شیعه و سنّی، پیوند بین عرب و فارس و تُرک و کُرد؛ این پیوندها مایه‌ی سعادت است، این پیوندها آیت رحمت پروردگار است. دشمن سعی در تفرقه دارد که نتوانسته است و به حول و قوّه‌ی الهی نخواهد توانست. ما -ایران و عراق- دو ملّت هستیم متّصل به یکدیگر؛ تن‌های ما، دلهای ما، جانهای ما به یکدیگر متّصل است؛ آنچه این اتّصال را ایجاد کرده است، ایمان بِالله و محبّت به اهل‌بیت (علیهم ‌السّلام) است، محبّت به حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) است؛ روزبه‌روز هم این زیاد خواهد شد ان‌شاءالله. دشمنان توطئه میکنند امّا توطئه‌ی دشمنان اثری نخواهد کرد. از شروع انقلاب اسلامی تا امروز، چهل سال است که آمریکا و اذناب آمریکا و دستیاران آمریکا و مزدوران آمریکا علیه جمهوری اسلامی نقشه میکشند، فعّالیّت میکنند، پول خرج میکنند، تهدید میکنند، تحریم میکنند؛ به کوری چشم آنها جمهوری اسلامی در این چهل سال از یک نهال باریک تبدیل شده است به یک درخت تناور که «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء».(۲) ان‌شاءالله این شعاری(۳) که شما میدهید علیه آمریکا، علیه رژیم صهیونیستی، علیه دشمنان و مستکبرین، در آینده‌ی نه چندان دوری تحقّق پیدا خواهد کرد و ان‌شاءالله شما موفّق خواهید شد.
من مجدّداً تشکّراتخودم را عرض میکنم و به شما عرض میکنم ملّت ایران با همه‌ی وجود از شما برادران عزیز عراقی متشکّر است، بخصوص از شما صاحبان مواکب اربعینی؛ ما از صمیم قلب از شماها متشکّریم و این مصرع متنبّی(۴) را به یاد می‌آوریم که «اذا انت اکرمت الکریم مَلَکْته».(۵)

والسّلام علیکم و‌ رحمة‌الله و‌ برکاته


۱) در ابتدای این دیدار، حجّت‌الاسلام احمد مروی (تولیت آستان قدس رضوی) مطالبی بیان کرد. همچنین، تعدادی از موکب‌داران عراقی و خطبا و شاعران و مدّاحان به ایراد سخن، قرائت شعر و مرثیه و ذکر مصیبت پرداختند.
۲) سوره‌ی ابراهیم، بخشی از آیه‌ی ۲۴؛ «... ریشه‌اش استوار و شاخه‌اش در آسمان است.»
۳) شعار «الموت لامریکا» و «الموت لاسرائیل» از سوی حضّار
۴) ابوالطّیّب متنبّی (از شاعران بزرگ عرب)
۵) اگر شخص کریم را اکرام و احترام کنی، مالک او میشوی.

امام خمینی (ره): روحیه شهید «رجایی» از دستفروشی‌ تا ریاست جمهوری‌ تغییر نکرد

 بخش خبری

امام خمینی (ره): روحیه شهید «رجایی» از دستفروشی‌ تا ریاست جمهوری‌ تغییر نکرد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، ۸ شهریور سال ۱۳۶۵، در جمع اعضای هیئت دولت وقت، به بیان خصوصیات شهیدان «رجایی»، «باهنر» و «عراقی» پرداخته و بر لزوم الگوگیری مسئولان از این شهیدان والامقام تأکید کردند.

ایشان در بیانات خود، با اشاره به سبک زندگی شهیدان «رجایی»، «باهنر» و «عراقی»، فرمودند: آقای «رجایی» یک نفر آدمی بود که دستفروشی [می‌کرد] در بازار؛ از قراری که گفتند و من در مطالعاتی که درباره ایشان کردم، به نظرم آمد که از حال دستفروشی تا حال ریاست جمهوری‌اش، در روح او تاثیری حاصل نشد؛ چه بسا اشخاصی هستند که اگر کدخدای ده بشوند، تغییر می‌کنند و به واسطه ضعفی که در نفس‌شان هست، تحت تاثیر آن مقامی که پیدا می‌کنند، واقع می‌شوند.

ایشان افزودند: اشخاصی هستند از باب قوّت نفسی که دارند، مقام تحت تاثیر آن‌هاست و آقای «رجایی» و آقای «باهنر»، در عین حالی که خوب، یکی‌شان رئیس جمهور بود و یکی‌شان نخست وزیر؛ این‌طور نبود که ریاست در آن‌ها تاثیر کرده باشد؛ [بلکه]آن‌ها در ریاست تاثیر کرده بودند؛ یعنی آن‌ها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان و ریاست آن‌ها را نبرده بود تحت لوای خودش که این یک درسی است که انسان باید از این‌ها یاد بگیرد و الحمدللَّه در این جمهوری، بسیارند همچو [این]اشخاص که تفاوتی به حال‌شان نکرده است.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در ادامه بیان خصوصیات شهیدان «رجایی»، «باهنر» و «عراقی»، تأکید کردند: آن‌ها وقتی که در طلبگی یا در بازار بودند، با وقتی که مقام پیدا کردند فرقی نکردند که انسان ببیند که خیر حالا یک بادی به غبغب بیاندازد و یک هیاهویی به جا بیاورد، [خیر]این‌ها نشده است و این مسئله‌ای است که اهمیت دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: آن‌که تحت تاثیر مقام می‌رود، نه این است که یک مقامی دارد؛ [بلکه]این از باب این است که بسیار آدم ضعیفی است و مقام به او تسلط پیدا می‌کند و دنبال او هم می‌رود؛ آن وقت و این دنبال رفتنِ مقام بسیار ضرر دارد، برای خود انسان و برای کسانی که در کار هستند، برای کشورشان، از آن طرف اگر چنانچه عکس شد، تاثیر خوب دارد، هم برای خودشان و هم برای کشور.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به مسئولان تأکید کردند: به شما آقایان عرض می‌کنم که توجه به این معنا داشته باشید، این مقامات بعد از چند روزی دیگر تمام می‌شود. آن‌هایی که در اریکه قدرت‌های بزرگ بودند، بعد از چند روز تمام شد؛ آن‌هایی هم که به درویشی و به قناعت زندگی کردند، آن‌ها هم تمام شد؛ [بنابراین]این امور تمام می‌شود و آن چیزی که هست، ما در حضور حق تعالی هستیم و ثبت است در نامه اعمال ما همه امور، همه خلجانات نفسانی و ما باید فکر آن‌جا باشیم.

ایشان با اشاره به شهادت آقایان «رجایی»، «باهنر» و «عراقی»، فرمودند: واقعاً اسباب تاسف شد که یک همچو اشخاصی را، اشخاص فاسد از بین بردند؛ ولی بحمد الله این‌ها در ممات‌شان (با شهادت خود) هم جمهوری اسلامی را تقویت کردند.

رئیس قوه قضائیه در جمع مبلغان قمی: نسبت به خصوصی‌سازی‌ها و تاراج اموال عمومی کوتاه نمی‌آییم

 بخش خبری

رئیس قوه قضائیه در جمع مبلغان قمی: نسبت به خصوصی‌سازی‌ها و تاراج اموال عمومی کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم که در مرکز سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت:کادرسازی باید در دستگاه‌های قضایی انجام شود چرا که حضور حوزه‌های علمیه و کادر حوزه بسیار مؤثر در عرصه قضا است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه نیازمند گسترش فرهنگ امر به‌ معروف و نهی از منکر است بیان کرد: نباید با کوچک‌ترین مشکلات جا بزنیم اگر امروز جامعه اسلامی به این نقطه رسیده مرهون امر به‌ معروف مردان و زنانی است که همت کردند و در مقابل منکرات و ترک معروف‌ها حساس بودند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ارزش و اهمیت فعالیت مبلغان ادامه داد: مبلغ زمان‌شناس و آسیب‌شناس در جامعه می‌تواند با تبیین موعظه و سخنان خوب برای جوانان و جامعه تأثیرگذار باشد و با حضور خود در نقاط مختلف کشور زیبایی کلمات ائمه اطهار(ع) را برای جامعه روشن کنند.

رئیسی با بیان اینکه دستگاه قضایی نیازمند حضور کادر حوزه‌های علمیه است عنوان کرد: باید دستگاه قضا به‌روز و به هنگام باشد و ارتباط با مجامع علمی دانشگاه و حوزه ضرورت اجتناب‌ناپذیر دستگاه قضا است.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید نسبت به فساد حساس باشند، تصریح کرد: مردم از فساد اداری و شرایط اقتصادی گله‌مند هستند اما باید به دنبال شرایطی باشیم که در نظام اداری ما فساد لانه نکند و ساختارها مانند نظام بانکداری، مالیاتی و واردات اصلاح شود.

رئیس قوه قضائیه بابیان اینکه چگونه یک کارمند با حقوق پایین مالیات دریافت می‌شود اما عده‌ای با درآمدهای میلیونی و زیاد فرار مالیاتی دارند گفت: پرونده کسانی که متصل به ثروت و قدرت هستند عادلانه و منصفانه رسیدگی می‌کنیم و به حرف‌ها و فریادهای اینکه این پرونده جناحی و سیاسی است توجه نخواهیم کرد.

رئیسی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد ادامه داد: مردم خواستار مبارزه با فساد و تبعیض هستند و باید به‌ سوی جامعه علوی گام برداریم و این امر دست‌یافتنی است.

وی با تأکید بر اینکه قیام عاشورا برای همیشه ماندگار می‌ماند ابراز کرد: جریان عاشورا یک جریان انسان‌ساز است و رمز ماندگاری سخن حق در مقابل باطل و رمز ایستادگی در مقابل دشمنان است، به برکت تبیین و روشنگری عاشورای حسینی توسط مبلغان، باید ابعاد این جاهلیت مدرن و شبهات ایجادشده توسط دشمنان برای مسلمانان روشن شود.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: باید حرف کارگران را بشنوید، نسبت به برخی خصوصی‌سازی‌ها که تاراج دادن اموال عمومی است با جدیت رسیدگی کرده و کوتاه نمی‌آییم، دولت نباید تصدی‌گری کند بلکه ناظر و حامی باشد، شرکت و مجموعه‌های اقتصادی به نحوی واگذارشده که رو به افول رفته و باید نوع واگذاری و مشکلات ساختاری و رفتاری بررسی شود.

رئیسی با اشاره به ظرفیت عظیم نیروی جوان عنوان کرد: جوانان آماده کار و فعال در عرصه‌های مختلف داریم، کشور در هر عرصه‌ای با اتکای به خدا و اعتماد به داشته‌های داخلی نه با چشم داشتن به قول‌های بی‌پایه و اساس دشمنان، عمل کرده بسیار موفق بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اداری باید تلاش کنند فرار مالیاتی و قاچاق سازمان‌یافته در کشور نباشد، خاطرنشان کرد: باید نظام یارانه‌ها و مصرف انرژی و تفاوت قیمت دلار سامان داده شود، نظام پولی و بانکی اصلاح شود تا هر روز شاهد تولید پرونده برای دستگاه قضا نباشیم یعنی باید به‌صورت جدی ساختارهای فسادزا باید اصلاح شود.

مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل

 رهبری انقلاب بانک صوت وتصویر

مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل

رهبر انقلاب اسلامی استثنائی بودن روز مباهله را در «اهمیت ابلاغ حقیقت» و نقش ممتاز آن در «تمایز جبهه‌ی حق و باطل» می‌دانند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه‌ی مباهله -۲۴ ذی‌الحجه- فرازی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را که به تبیین اهمیت این موضوع پرداخته‌اند، منتشر می‌کند.

متن این سخنان که در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ بیان شده، به شرح زیر است:
«روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می‌آورد. نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «وَ اَنفُسَنا و اَنفُسَکُم» در آن هست؛ «وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه می‌آورد برای محاجّه‌ای که در آن باید مایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمؤمنین را -که برادر و جانشین خود هست- بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است. یعنی نشان‌دهنده‌ی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ می‌آورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هرکدام بر حق بودیم، بماند، هرکدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی.»