پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۴۲ ب.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

آتش به اختیار یک روحانی جهادگر ‌‌‌‌/ خدمت بدون منت ‌در روستایی دور‌افتا‌ده + تصاویر

 رهبری انقلاب سبک زندگی

 آتش به اختیار یک روحانی جهادگر ‌‌‌‌/ خدمت بدون منت ‌در روستایی دور‌افتا‌ده + تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اردوهای جهادی گامی بزرگ و مهم در تقویت و خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور است که این اردوهای جهادی برای تداوم سازندگی در روستاها و مناطق محروم کرمانشاه چند سالی است رونق گرفته و در شتاب بخشیدن به عمران مناطق دور افتاده بسیار تاثیرگذار است.

مناطق محروم نام آشنایی که سال‌ها است از زبان مسئولان می‌شنویم اما متاسفانه هر ساله در کمال بی‌مهری، بر محرومیت این روستاها افزوده می‌شود. باید گفت که جناب مسئول برای لحظه‌ای هم که شده از پشت میز ریاست برخیزید و به درد دل این مردم مظلوم گوش دهید.

چه خوب بود روزی مسئولان به این مناطق می‌آمدند و در کنار این مردم زندگی می‌کردند و زندگی که نه بلکه ساعتی در این مناطق گذری می‌کردند چرا که تاب و توان رها کردن خانه‌های میلیاردی و زندگی کردن در این خان‌های ساده و پاک را ندارند.

در کوچه پس کوچه‌های روستا خبری از بازی‌های کودکانه نیست انگار اینجا محرومیت و فقر با یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند و در اینجا گاهی مردم از کمترین امکانات و حتی سرویس بهداشتی هم محروم‌اند.

اینجا هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است اما چشم‌هایی در انتظارند تا از آن سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها افرادی بیایند و خدمتی به این مردمان مرزنشین انجام دهند.
اردوهای جهادی تنها برای دانشجویان و دانش‌آموزان خلاصه نمی‌شود بلکه مدیرانی از جنس علم و معرفت در حالی که لباس روحانیت بر تن دارند نیز  خدمت در مناطق محروم برایشان دغدغه شده و به اردوی جهادی می‌روند.

 مقام معظم رهبری خصوصیت اصلی روحانیت شیعی را استقلال و مردمی بودن دانسته و حفظ این خصوصیت را رمز دست‌یابی روحانیت به ‌جایگاهی ممتاز و نقشی بی‌نظیر در تاریخ ایران و اوضاع امروز کشور دانستند.

ایشان فرمودند: «روحانیت شیعی فقط به ‌مردم وابسته است و برای مردم و در خدمت مردم است که این پدیده بسیار بزرگ و مهمی است که باید حفظ شود و استمرار ارتباط مستقیم روحانیت ‌با همه قشرهای مردم با هر خاستگاه و موقعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، وظیفه‌ای کاملاً جدی و موجب تقویت اعتماد مردم است که برای عمل به آن باید از نشست و برخاست با مردم به ویژه در مساجد و جلسات مذهبی، بهره گرفت.»
امروز هم بر اساس همین تأکیدات، طلاب و روحانیون در عرصه‌ها و مسئولیت‌های مختلف کشور حضور دارند و جهاد روحانیون و طلاب به دفاع مقدس ختم نشده بلکه این قشر مردمی، در تمامی عرصه‌هایی که به حضور جهادی آنها نیاز است آستین همت را بالا زده و ایثار و اخلاص خود را به ظهور رسانده‌اند تا از مشکلات جامعه بکاهند.

اردوهای جهادی  از نعمت‌های بزرگ در برهوت برخی ناملایمات داخلی است، که مردم را به نظام و انقلاب اسلامی پایبندتر می‌کند و دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان، طلاب و روحانیون ایران با هر توان و پتانسیلی پا در عرصه این امتحان بزرگ قرار می‌دهند.
اینها حکایت جهادگر پرتلاشی است که بدون منت فاصله‌ها را پیموده‌ تا برای لبیک گفتن به فرامین رهبری و خدمت به جامعه محرومان گام بردارد.

محمدرضا آهویی روحانی 39 ساله اهل نیشابور و صاحب دو فرزند دختر 12 ساله و دو و نیم ساله با اسامی حنانه و ریحانه به مدت دو سال است که به همراه خانواده‌اش در روستای سراب بخش سرفیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه به تبلیغ دینی و امور فرهنگی می‌پردازد. این روحانی توانسته است با کمک اهالی روستا مسجد روستا را توسعه و حسینیه‌ای را جهت مراسم دینی احداث کند.
محمدرضا آهویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: اردوی جهادی دری است که به روی طلاب و روحانیون گشوده شده است و طلاب و روحانیون باید از این فرصت بسیار مهم برای خودسازی و جامعه‌سازی بهره بگیرند و به سایرین نیز برای بهره‌مندی از این فرصت سفارش کنند.

این روحانی جهادگر بیان کرد: به طور قطع حضور روحانیون در این اردوها با هدف محرومیت‌زدایی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان از اهمیت بسزا و مهمی برخوردار است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اردوهای جهادی گفت: محرومیت زدایی نوعی جهاد در راه پروردگار است و ما نیز به دنبال این هستیم که در این جهاد حضور پیدا کنیم و مشکلی از مطالبات و مشکلات مردم مناطق محروم را برطرف کنیم.

آهویی با بیان اینکه از جمله فعالیت عمرانی بنده در این مدت دو سال تکمیل مسجد، نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوارهای مسجد،  ساخت وضوخانه و چشمه سرویس بهداشتی برای مسجد، ساخت حسینیه به متراژ 200 متر، باغداری و سایر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است.

وی مهمترین هدف فعالیت جهادی خود را در این روستای محروم خدمت رسانی، آبادانی و خودسازی و آشنایی مردم با مسائل و احکام شرعی دانست و اظهار کرد: مردم تاکنون استقبال خوبی از اینگونه فعالیت‌های جهادی داشته و تا جایی که توانسته‌اند ما را همراهی کردند و مهمترین ثمره اردوهای جهادی لبخند رضایت بر لبان مردم است.

این روحانی جهادگر با اشاره به اینکه همسر بنده پرستار است و در این فعالیت‌های جهادی همواره در کنار بنده قرار دارد، گفت: مردم این روستا از ابتدای ورود بنده و خانواده‌ام خیلی با مباحث شرعی و احکام آشنا نبودند اما اکنون به واسطه رونق کلاس‌ها و سخنرانی‌ها رشد چشمگیری داشته است.

وی از برپایی نماز جماعت و تشکیل کلاس‌های قرآنی و احکام در روستا خبر داد و افزود: همسر بنده هم برای بانوان کلاس‌های قرآن و اخلاق در حسینیه برگزار می‌کند و در حوزه پرستاری در صورت نیاز به ترزیقات و پانسمان می‌پردازد.

آهویی با بیان اینکه در مدت این دوسال هر شب به منازل دو خانوار روستایی و عشایر بالای کوه می‌رویم و مسائل و احکام شرعی اسلام را برای آنها بازگو می‌کنیم، بیان کرد: من همواره از خود این سؤال را می‌کنم که اکنون در زمان انتظار ظهور امام زمان (عج) هستیم، چه کار کنیم تا آقا از ما راضی و خشنود باشند؟
وی افزود: خدمت به خلق خدا موجب رضایت امام زمان(عج) می‌شود و می‌ترسم از اینکه روزی فعالیت جهادی خود را در این روستا متوقف کنم و دنبال امور شخصی زندگی خود بروم و در آن زمان امام مهدی(عج) از ما راضی و خشنود نشود.

روحانی جهادگر با اشاره به مفهوم آتش به اختیار مقام معظم رهبری عنوان کرد: مطابق فرمایش رهبری جوانان انقلابی و پیرو خط امام با مدیریت گروهی و هسته‌های فرهنگی به صورت خودجوش به نقد فرهنگ غرب بپردازند و از فرهنگ اصیل اسلامی دفاع کنند و آن را تبیین کنند و شبهات فرهنگی را پاسخ دهند و بنده مطابق این فرمایش ضرورت کار جهادی را بر خود واجب می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه اکنون مشغول احداث آشپزخانه و ایزوگام مسجد، نقاشی و تعمیر درهای منازل با کمک مردم در این روستا هستیم، افزود: قصد داریم چند اتاق به منظور استقرار گروههای جهادی مهمان از سایر شهرها در مسجد احداث کنیم و در مسجد همه متولی کارهای فرهنگی نوجوانان و جوانان هستند و استقبال خوبی از مسجد دارند و به زودی استخر توپ، وسایل بازی کودکان در مسجد راه‌اندازی می‌شود تا کودکان به مسجد جذب شوند.
آهویی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند هر جایی که کار می‌کنید آنجا را مرکز عالم بدانید، گفت: اگر این روستا آباد شود از نظر بنده انگار همه جا آباد شده است و تصور مالی همه را بیچاره کرده است و در صورتی که آخرت را می‌خواهیم باید خدمت به خلق خدا کنیم.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم زمینه‌ساز تشکیل حکومت امام زمان(عج) باشیم نباید شبانه‌روز استراحت کنیم، بیان کرد: باید گروه‌هایی تشکیل شود که اهداف آنها مشخص و جرأت ورود به میدان جهاد را داشته باشند تا کار نظام پیش برود زیرا گاهی اوقات افراد به خاطر مشکلات مالی وارد میدان نمی‌شوند اما در مقابل مسئولان فرهنگی باید در این زمینه به کمک گروه‌های جهادی بیایند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی