سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شودخبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شودخبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جمعی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه قم و مشهد از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه بازدید و با سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار حاجی‌زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حسن طهرانی‌مقدم» اظهار داشت: ما توفیق داشتیم که از سال ۱۳۶۰ در محضر شهدای بزرگی مثل شهید طهرانی‌مقدم و سایر دوستان باشیم. در آن دوران، شهید طهرانی‌مقدم در مجالس مختلف با حسرت مطرح می‌کرد که‌ ای کاش ما در واقعه کربلا بودیم و امام حسین (ع) را یاری می‌کردیم و در ادامه می‌گفت البته اگر سلاح خوب هم می‌داشتیم، می‌توانستیم امام زمان (ع) را بهتر یاری کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این عطش و این حرارت از آن‌ روز در بین نیرو‌های هوافضا و موشکی شعله‌ور و بلکه اضافه نیز شده است. این شهید بزرگوار بار‌ها تکرار می‌کرد که ما نباید مشت ولی فقیه خود را خالی بگذاریم و باید بتوانیم با اجرا کردن تدابیر ولی فقیه خود از ایشان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ما در آن دوران سلاح‌هایی مانند توپ ۱۳۰ داشتیم که ۲۷ کیلومتر برد داشت و وقتی می‌خواستیم مکان‌هایی را در ۳۰ کیلومتری و ۲۹ کیلومتری منهدم کنیم، نمی‌توانستیم، تصریح کرد: به همین دلیل، شهر بغداد که به فاصله ۱۰۵ کیلومتری از مرز‌های ما قرار داشت را نمی‌توانستیم تهدید کنیم. اما این حرکت در زمان جنگ و دوران بعد از جنگ نیز ادامه پیدا کرد به طوری که امروز مجموعه نیروی هوافضا و بخش‌های مختلف سپاه به‌ویژه حوزه‌های موشکی و پهپادی تبدیل به یک قدرت شده است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد‌ها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش‌های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به کار کرده‌اند را به چالش کشیده‌ایم و بسیاری از دستاورد‌ها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد، بیرون می‌آید؛ مانند هدف قرار دادن دشمن در فاصله یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری که البته این‌ها تصادفی نبوده و مرهون عمل به تعالیم اسلام و قرآن، و از معجزات الهی است.

سردار حاجی‌زاده در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی‌مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد، متعلق به خیلی وقت پیش است؛ ولی در واقع امروز رسانه‌ای شده است و در این دستاورد، یک جهش نسلی اتفاق افتاده است و تا ده‌ها سال دشمن نمی‌تواند به توانمندی مقابله با این موشک برسد.

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شود/ خبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حوزه پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: ما در برهه‌ای در حسرت یک سامانه پدافندی برد کوتاه بودیم؛ به طوری که رژیم بعثی عراق در جنگ هشت ساله برای تحقیر ما با هواپیما‌های باری به آسمان کشور ما می‌آمدند و زباله‌های پادگانی از جمله فایل، کمد، مبل، تیرآهن و... را به پایین می‌ریختند.

وی افزود: امروز با لطف خداوند در حوزه پدافند از موشکی و پهپادی گسترش بیشتری داشته‌ایم؛ به طوری که انواع رادار‌ها در حوزه‌ها، فرکانس‌ها، ارتفاع‌ها و برد‌های مختلف و همچنین سامانه‌های پدافندی ارتفاع پایین، سامانه‌های برد متوسط تا برد بلند همگی بومی و ساخت داخلی هستند.

سردار حاجی‌زاده در پایان به حوزه فضایی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه فضایی اخیراً توانستیم به لطف الهی ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» را پرتاب کنیم؛ این ماهواره‌بر با سوخت جامد است و در سال جاری اولین ماهواره را با این ماهواره‌بر در مدار قرار خواهیم داد.

برچسب ها بخش خبری

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی