پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲ ب.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

حقایق جنگ تحمیلی /تعداد شهدایمان یک‌سوم کشته‌های رژیم بعث بود/ معاندان برای تحریف ‌جنگ جدی شده‌اند

 بخش خبری جنگ ودفاع مقدس

حقایق جنگ تحمیلی /تعداد شهدایمان یک‌سوم کشته‌های رژیم بعث بود/ معاندان برای تحریف ‌جنگ جدی شده‌اند

گروه استان‌ها ــ فرمانده ارشد دفاع مقدس با اشاره به تلاش معاندان برای تحریف تاریخ و حقایق دفاع مقدس گفت: برای نمونه از تعداد بالای شهدای ما در جنگ تحمیلی سخن می‌گویند؛ در حالی که در صحنه جنگ ۱۷۰هزار شهید دادیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، تاریخچه دفاع مقدس پر از فرماندهان جوان و برومندی است که در لبیک به دعوت امام خمینی(ره)، ولی فقیه زمان و با کمترین تجربه نظامی پای به عرصه نبرد و دفاع از میهن گذاشتند. یکی از فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «سیروس صابری» است که جانشینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ را در کارنامه جهادی خود دارد، فرمانده خوش‌نامی که گنجینه خاطرات دفاع مقدس ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.

جنگی که در آن یک وجب از خاک ایران جدا نشد

سردار صابری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم یکی از دلایل طولانی شدن جنگ را خیانت‌های بنی‌صدر و منافقین دانست و یادآور شد: بعد از عزل بنی‌صدر توسط امام خمینی(ره) همبستگی و همراهی بین ارتش، سپاه و نیروهای مردمی بسیج به اوج خود رسید و ما توانستیم در طول 1.5 سال بیشتر مناطق اشغال‌شده کشور را طی عملیات‌های پیاپی آزاد کنیم.

وی اضافه کرد: همکاری بین ارتش و سپاه در طول دوران دفاع مقدس یک همکاری مثال‌زدنی بود که زمینه پیروزی ما را فراهم کرد و درس خوبی به دشمن داد.

صابری با یادآوری اینکه "200 سال قبل نقشه کشور ما مانند یک شتر نشسته بود"، ادامه داد: در این 2 قرن هر تجاوزی به کشور ما شد، یک تکه از این کشور رفت تا اینکه این شتر نشسته در نهایت به یک گربه تبدیل شد و مساحت کشور ما هم تقریباً نصف شد. اما در 8 سال جنگ تحمیلی با اینکه همه ابرقدرت‌ها علیه ما بودند، حتی یک وجب از خاک ما کم نشد.

تعداد شهدای ما یک‌سوم کشته‌های دشمن بود

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس با اشاره به تلاش برخی رسانه‌های معاند برای تحریف تاریخ و حقایق دفاع مقدس گفت: برای نمونه بسیاری از این رسانه‌ها از تعداد بالای شهدای ما در جنگ تحمیلی سخن می‌گویند؛ در حالی که ما در صحنه جنگ 170 هزار شهید دادیم؛ در صورتی که کشته‌های دشمن ما در این جنگ 520 هزار نفر بود. آماری که نشان می‌دهد رزمندگان ما خیلی خوب و آگاهانه جنگیدند.

صابری ولایت‌پذیری و تبعیت تام از فرماندهی‌کل قوا را از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد رزمندگان اسلام در دوران 8ساله دفاع مقدس توصیف کرد و افزود: در زمان عملیات هم همه رزمندگان ما گوش به فرمان فرمانده بودند و مشکلاتی مانند اینکه کسی بخواهد یاغی شود و حرف گوش نکند، نداشتیم. همه خیلی خوب حرف گوش می‌کردند و روز عملیات و شب عملیات هم برای آنها فرقی نداشت.

جانشین سابق فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه اصلاً نمی‌توان معنویت را از دفاع مقدس جدا کرد، اظهار داشت: حتی اعتقاد دارم که اگر بخواهیم فضای معنوی حاکم بر جبهه‌ها را از دفاع مقدس جدا کنیم، چیزی از جنگ و دفاع مقدس باقی نمی‌ماند.

صابری برپایی هیئت‌های عزاداری و مولودی‌خوانی در گردان‌های بسیج و سپاه را نمونه این فضای مذهبی و معنوی حاکم بر دفاع مقدس دانست و افزود: نمونه جشن‌های مذهبی و مولودی‌خوانی‌هایی که در تولد ائمه اطهار(ع) در جبهه برپا می‌شدند، بی‌نظیر بودند و نمونه آنها را در هیچ کجا ندیدم.

وی با اشاره به روحیه معنوی و بالای رزمندگان اسلام در سنگرها و خط مقدم ادامه داد: رزمندگان ما در حالی که موقع نماز شب دعا می‌خواندند و اشک می‌ریختند، بلافاصله بعد از پایان نماز و دعا با هم شوخی می‌کردند؛ شوخی‌هایی که پر از خلاقیت و خلوص معنوی بود.

فلسفه نام‌گذاری دسته‌جات نظامی سپاه در دوران دفاع مقدس

صابری همچنین به فلسفه نام‌گذاری لشگرها و سایر دسته‌جات نظامی سپاه در این دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فلسفه نام‌گذاری دسته‌جات نظامی ما هم مانند دفاع مقدس ما خاص بود؛ به‌طوری که اسم لشگرهای ما برگرفته از اسامی ائمه اطهار مانند امام علی(ع)، امام حسین(ع) و محمد رسول‌الله(ص) بود.

وی با ذکر اینکه اسم گردان‌ها و گروهان‌ها در هر لشگر به‌فراخور نام آن لشگر انتخاب می‌شد، اضافه کرد: برای مثال «یاران حضرت علی(ع)» اسم یکی از گردان‌های لشگر امام علی(ع) بود و یا در لشگر محمد رسول‌الله(ص) اسم گردان‌های ما عمار، حمزه، مقداد و انصار بود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی