سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۵۷ ب.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

رونمایی از تصویر جدید سرلشکرخلبان شهید میرحسن سجادی نیاکی/پیام خانواده شهید

 بخش خبری زندگینامه شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

رونمایی از تصویر جدید سرلشکرخلبان شهید میرحسن سجادی نیاکی/پیام خانواده شهید

بسم رب الشهدا و الصدیقین

خانواده محترم سرلشکر خلبان شهیدمیرحسن سجادی نیاکی

سلام علیکم

با احترام ضمن آرزوی توفیق وسلامتی روز افزون بدین وسیله از تلاش و پیگیری و مساعدت های شما عزیزان در بازسازی و طراحی و ترسیم نقاشی دیجیتال از تصویر شهید سرافرازتان کمال تقدیر وتشکر را داریم و خدا را شاکریم که توفیقی داشته باشیم به جهت رونمایی از این تصویر بسیار زیبا در سایت شهدای نیاک .

انشاالله خانواده محترم و بخصوص شهید بزرگوار از این قدم های کوچکی که برمی داریم راضی و خشنود بوده باشد و در قیامت شفیع ما باشند.

ومن الله التوفیق

سایت شهدای نیاک

پیام خانواده سرلشکرخلبان شهیدمیرحسن سجادی نیاکی

بنام خدا

سایت شهدای نیاک

سلام علیکم

بااحترام ضمن آرزوی توفیق وسلامتی روزافزون بدین وسیله ازتلاش وپیگیری ومساعدت های شما عزیزان درطراحی وترسیم هنرمندانه وبی نهایت زیبای تصویر شهید میرحسن سجادی نیاکی که کاملا مشخص است وقت ودقت وعشق وتعهد دربه انجام رساندن این اثر زیبا به کار گرفته شده است ، کمال تشکر وقدردانی رابعمل آورده وتوفیقات روز افزون برای شما عزیزان از خداوند منان آرزومندیم .

با احترام خانواده شهید میرحسن سجادی نیاکی

اردیبهشت  ۱۴۰۱

*********

رونمایی از تصویر نقاشی سرلشکر شهیدمیرحسن سجادی نیاکی در میلاد با سعادت و نورانی امام حسن مجتبی ع در ماه رمضا ۱۴۴۳  که به همت سایت شهدای نیاک به تصویر کشیده شده است،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید،این قبیل امور در راستای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت و انتقال مفاهیم آن به نسل کنونی به تصویر کشیدن تمثال مبارک شهدا یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌باشد.

زندگینامه سرلشگرخلبان شهید میرحسن‌سجادی‌نیاکی

نام پدر :   سید آقا رضا  

نام مادر: سیده زینت السادات

تاریخ تولد:    1332

تحصیلات:    کارشناسی

یگان خدمتی:    هوار نیروز

نوع عضویت :    خلبان

تاریخ شهادت:   1360/5/5

محل شهادت:    کرخه کور (نور)

نحوه‌ی شهادت:    اصابت گلوله به جنگنده هوایی

محل دفن:    تهران

سن:    28 سال

شهید سجادی نیاکی در تهران متولد گردید؛ اما شجره او از شهرستان نیاک می‌باشد. تحصیلات ابتدائی و دبیرستان را در تهران به پایان رساند و در سال 1352 جهت خلبانی بالگرد در هوانیروز استخدام شد. پس از گذراندن دوره‌های نظامی، زبان انگلیسی و پرواز ، با درجه ستوان‌سومی و تخصص پرواز با بالگرد ترابری 214 در پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان به انجام وظیفه مشغول شد.

خلبان سجادی در طول عمر نظامی کوتاهی که داشت، از حماسه‌سازان هوانیروز در روزهای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس بود. سجادی از تیزپروازان سلحشوری بود که ایمان را با شجاعت همراه داشت و ایثار را تا قله شهادت پرواز داد. پرونده خدمتی او سرشار از پروازها و ماموریت‌های متهورانه در آسمان جبهه‌های جنگ جنوب  و غرب است.

نحوه‌ی شهادت خلبان سجادی از دلخراش‌ترین نوع مرگ و شهادت در صحنه‌های جنگ می‌باشد. آخرین ماموریت و پرواز این خلبان مؤمن و دلاور هوانیروز در تاریخ 5/5/1360 در جبهه جنوب (کرخه نور) می‌باشد. در آن ماموریت او همراه با هم پروازش خلبان سیف‌الله اشرفی اصفهانی و درجه‌دار حسن برجسته در نقش بالگرد نجات در کنار تیم‌پروازی بر علیه دشمن می‌جنگیدند که بالگردشان هدف گلوله مستقیم توپ قرار می‌گیرد و سقوط می‌کنند. در آن سانحه درجه‌دار برجسته بعلت پرتاب از بالگرد و خلبان سجادی با قطع شدن سر از بدن به شهادت می‌رسند و خلبان اشرفی بشدت زخمی و جانباز می‌گردد.

خلبان سجادی با درجه سرلشگری در آمار شهدای هوانیروز و جنگ منظور شده و مزارش در بهشت زهرای تهران می‌باشد.

یاد و خاطره‌اش گرامی و راهش پر رهرو باد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی