سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۸:۲۰ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

سرلشکر باقری: قراردادهای خرید تجهیزات دفاعی از روسیه پیگیری می‌شود

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سرلشکر باقری: قراردادهای خرید تجهیزات دفاعی از روسیه پیگیری می‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان که به مسکو سفر کرده است، امروز (دوشنبه) در نشستی با کارشناسان و مدیران نهاد‌های ایرانی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، اهداف این سفر، وضعیت همکاری‌ها و مناسبات مشترک دفاعی و نظامی دو کشور و آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم را ترسیم و تبیین کرد.

وی در این نشست با تأکید بر اینکه «برای داشتن روابطی مستحکم با کشور‌ها به‌خصوص روسیه و دیگر کشور‌های همسایه به نقشه راه نیاز داریم»، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف همکاری با روسیه در ابعاد نظامی-دفاعی، مناسبات و همکاری‌های فی مابین در این حوزه‌ها افزایش خواهد یافت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه «برای گسترش روابط با همسایگان به نقشه راه نیاز داریم»، یادآور شد: باتوجه به نگاه‌های مشترک ایران و روسیه درمسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و ظرفیت‌های زیاد همکاری فیمابین، مناسبات دو کشور از جمله در حوزه نظامی-دفاعی گسترش می‌یابد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قرارداد‌های خرید هواپیما‌های جنگنده، جت آموزشی و بالگرد‌های رزمی از روسیه گفت: این قرارداد‌ها پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران منعقد شده و در این سفر درباره اجرایی شدن آن مذاکره خواهیم کرد.

سردار باقری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در مقطع کنونی، به دلیل شرایط بین‌المللی و به‌خصوص نگاه ویژه رئیس جمهوری روسیه به تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، فرصت مغتنمی به‌وجود آمده تا این روابط بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به سند جامع ۲۵ ساله همکاری با چین اشاره و تأکید کرد: شاید لازم باشد با استفاده از تجربه سند ۲۵ ساله با چین، در روابط با روسیه نیز چنین سندی بین دو کشور وجود داشته باشد.

وی به نقش مهم نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های خارجی اشاره کرد و گفت: نمایندگی‌های ایران و به‌ویژه نمایندگی ایران در روسیه باید برنامه‌ای منسجم، قوی و با نگاهی واقع‌بینانه در زمینه نقشه راه روابط بلندمدت به مرکز ارسال کنند تا با مشورت بخش‌های گوناگون بتوان یک سند کامل، جامع و بلندمدت برای روابط دوجانبه تعریف کرد.

سرلشکر باقری به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اشاره و تصریح کرد: همان‌گونه نیرو‌های مسلح در شرایط تحریم توانستند به موفقیت برسند و انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی و دفاعی مورد نیاز خود را بسازند، دیگر بخش‌های کشور نیز باید با همین رویکرد به پیش بروند و فرض را بر این قرار دهند که تحریم‌ها هیچ‌گاه برطرف نخواهد شد.

وی به توسعه و گسترش چشمگیر روابط ایران و روسیه در زمینه نظامی و دفاعی طی پنج سال اخیر اشاره کرد و افزود: هرچقدر روابط و مناسبات با کشور‌های دوست افزایش پیدا کند، به همان میزان ذهنیت‌های منفی نیز از میان خواهد رفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به سفر اخیر خود به پاکستان اشاره کرد و گفت: در همین سفر بسیاری از ذهنیت‌های منفی برطرف شد.

سردار باقری گفت: در سفر به روسیه نیز درباره موضوعات دوجانبه دفاعی-نظامی و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی موضوع افغانستان را یکی دیگر از دستور کار‌های مهم در مذاکرات خود با مقامات روسی عنوان کرد و گفت: در کنار موضوع افغانستان، تداوم همکاری دو کشور در سوریه تا دستیابی به امنیت کامل مورد بحث قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تمجید از رشادت و دلیرمردی سرداران ایرانی به‌ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این مجاهدت‌ها موجب شد طرح و نقشه آمریکا و برخی رژیم‌های منطقه‌ای خنثی شود.

در این نشست، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و روسیه و بستر سازی‌های بعمل آمده جهت تعمیق تعاملات فیمابین در همه عرصه‌ها ارائه داد.

برچسب ها بخش خبری

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی