پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۶:۵۰ ب.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

سیدحسن نصرالله: آمریکا مسئول اصلی اتفاقات اوکراین است

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سیدحسن نصرالله: آمریکا مسئول اصلی اتفاقات اوکراین است

به گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه، اول مارس) به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت «سید عباس الموسوی» در افتتاحیه همایشی تحت عنوان «سید شهدای ما؛ اندیشه و سیره» در بیروت، سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود که به طور زنده از شبکه المنار پخش شد، به مسلمانان جهان، عید مبعث و معراج پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت.

ضرورت مستند کردن فداکاری‌های رزمندگان مقاومت

سیدحسن نصرالله با اشاره به ضرورت مستندسازی کلیه فداکاری‌های رزمندگان مقاومت افزود: «رزمندگان مقاومت لبنان و فلسطین در جهان به عنوان دزد، قاتل و فروشنده مواد مخدر معرفی می‌شوند و ما نمی‌دانیم ۵۰ سال دیگر چه تصویری از آن‌ها وجود خواهد داشت».

وی تصریح کرد: لذا این وظیفه ماست که این اندیشه اصیل، فداکاری‌های بزرگ و حقیقت باشکوه این حرکت مبارک را مستند کنیم و سخنرانی‌ها و بحث‌های مربوط به فعالیت‌های این همایش می‌بایست به کتاب و اسناد مورد تایید تبدیل شود.

سید عباس الموسوی دغدغه اسلام داشت

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به سیره دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که دغدغه سید عباس الموسوی اسلام بود و وی در دایره اسلام، از شاگردان مکتب «محمد باقر الصدر» بود و پس از شهادت او از مکتب فکری امام خمینی (قدس سره) پیروی می‌کرد. هر دو مکتب مکمل و منطبق بر یکدیگر بودند. دغدغه و مسئله اصلی سید عباس، اسلام و دعوت به اسلام با کلیه ابزار‌ها و امکانات موجود بود.

وی تصریح کرد که سید عباس الموسوی اعتقاد راسخی به فرهنگ ادای فریضه داشت و به نقش مهم علمای دین در تبلیغ دینی اعتقاد داشت و معتقد به تأسیس حوزه‌های علمیه محلی در کنار حوزه‌های علمیه بزرگ در عراق و ایران بود. امری که او را واداشت تا یک حوزه علمیه در بعلبک برپا کند. وی همچنین به نقش زنان در تبلیغ دینی اعتقاد داشت.

نیاز دنیای امروز به بصیرت بالای سیدعباس الموسوی

سیدحسن نصرالله در ادامه گفت که سید عباس به قضیه فلسطین و ضرورت مقابله با دشمن صهیونیست ایمان داشت و روابط خوب و مستحکمی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی داشت.

وی سپس به اشاره به جایگاه ایران در دیدگاه سید عباس الموسوی گفت که ایران از نظر وی، یک کشور اصلی برای امت اسلامی به شمار می‌رفت و وی بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در منازعه با اسرائیل تاکید داشت و باور داشت که ایران در کنار امت اسلامی و حامی منافع آن است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که سید عباس الموسوی در خصوص آمریکا، موضعی مانند امام خمینی داشت و آن را شیطان بزرگ، عامل تمام مشکلات امت اسلامی و دشمنی حقیقی می‌دانست که می‌بایست با آن مقابله و از اعتماد و مراجعه به آن پرهیز کرد.

وی افزود که در دنیای امروز نیز به بصیرت سید عباس در قبال تحولاتی که روی می‌دهد، نیاز است.

ضرورت درس گرفتن از هر لحظه بحران روسیه و اوکراین

وی در بخش پایانی سخنرانی‌اش در این همایش به درگیری کنونی میان روسیه و اوکراین و احتمال آغاز جنگ جهانی سوم، اشاره کرد و گفت: پیامد‌های بحران روسیه - اوکراین برای جهان خطرناک است و هر احتمالی وجود دارد. ما خواستار پیگیری تحولات درگیری جاری میان این دو طرف و عبرت گرفتن از آن‌چه در آن‌جا می‌گذرد، هستیم.

سیدحسن نصرالله توضیح داد که با آغاز حمله روسیه به اوکراین، برخی آن را تایید، برخی آن را محکوم و عده‌ای نیز اعلام بی‌طرفی کردند. آن‌چه که در این میان مهم است، پیگیری این رویداد جهانی و درس گرفتن از هر ساعت و هر روز آن است. با توجه به آن‌چه امروز بین روسیه و اوکراین اتفاق می‌افتد، بیم آن می‌رود که اوضاع فراتر از نبرد روسیه و اوکراین پیش برود. آن‌چه امروز اتفاق می‌افتد، درس‌ها و عبرت‌های زیادی دارد که باید بر آن‌ها در منطقه تکیه شود.

دوگانگی استاندارد‌های جهانی در قبال تحولات

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به دوگانگی در مواضع و استاندارد‌های جهانی در قبال تحولات مشابه در کشور‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در برخورد با کشور‌های مختلف جهان استاندارد‌های دوگانه‌ای وجود دارد. ما این سوال را داریم که وقتی آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد و صد‌ها هزار نفر را کشت، دنیا چگونه رفتار کرد و اکنون با ورود روسیه به اوکراین و آغاز یک نبرد و عملیات نظامی چگونه رفتار می‌کند؟».

وی افزود که کشور‌های غربی هر کاری جز درگیری مستقیم را علیه روسیه کردند از محاصره و تحریم گرفته تا بستن آسمان، بستن بنادر، ارسال سلاح به اوکراین، باز کردن در‌ها برای جذب نیرو‌های داوطلب به مقاومت اوکراین و ... اما زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرد، شما خوب می‌دانید که آن‌ها چطور رفتار کردند. وقتی به عراق حمله کرد، چه شد؟ با آمریکا چطور رفتار شد؟ اصلا با همه جنگ‌هایی که آمریکا به راه انداخت چطور برخورد شد؟ در قبال رژیم صهیونیستی، حمله به غزه، محاصره آن یا جنگ یمن که چندین سال از آغاز آن می‌گذرد و این‌همه ویرانی و کشتار به بار آورده چطور رفتار شد؟ لذا مقایسه مواضع کنونی غرب با مواضعش در قبال جنگ‌های آمریکا، استاندارد‌های دوگانه آن را نشان می‌دهد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: جهان امروز تنها به قدرتمندان احترام می‌گذارد و در مقابل جنایات آمریکا سکوت می‌کند.

آمریکا مسئول اصلی اتفاقات جاری در اوکراین است

وی افزود که آمریکا مسئول اتفاقاتی است که اکنون در اوکراین رخ می‌دهد، چرا که به این درگیری تحریک کرد و به آن دامن زد و کمکی برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک نکرد وکاری برای متوقف کردن جنگ انجام نداد، بلکه بیشتر برای آغاز آن فشار آورد. امادر نهایت چه کسی بهای آن را خواهد پرداخت؟ مردم روسیه و اوکراین! لذا در زمانی که تمام جهان در معرض خطر قرار گرفته این آمریکاست که برنده خواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به یکی از آخرین جنایات آمریکا در قبال مردم افغانستان و دستور مستقیم جو بایدن برای مصرف هفت میلیارد دلار دارایی مسدودشده افغانستان اشاره کرد و گفت که آمریکا در سایه سکوت بین‌المللی اموال مردم افغانستان را به سرقت برد.

وی ضمن اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص درگیری جاری روسیه - اوکراین و تایید آن گفت: آمریکا مسئول اتفاقاتی است که در اوکراین رخ می‌دهد و خود امور را به این سمت سوق داده است. واشنگتن هر کاری برای سناریوی کنونی انجام داده است و شرایطی را برای پیچیده‌تر کردن اوضاع فراهم می‌کند. آنچه در حال رخ دادن است درس عبرتی است برای کسانی که به آمریکا اعتماد دارند و به آن امید بسته‌اند.

بنابراین گزارش، سید عباس الموسوی، یکی از موسسان «حزب الله لبنان» به شمار می‌رود. وی به تاریخ چهارم آبان ماه سال ۱۳۳۱ شمسی، در روستای «نبی شیث» واقع در «بقاع» متولد شد و در ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۷۰ شمسی (۱۶ فوریه)، به همراه همسرش «ام یاسر» و آخرین فرزندش «حسین»، هدف بالگرد‌های آپاچی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. وی در زمان شهادت، دومین دبیرکل حزب الله لبنان بود که پس از «شیخ صبحی طفیلی»، این مسئولیت را بر عهده گرفت. پس از شهادت او، «سید حسن نصرالله» سکانِ هدایت «حزب الله لبنان» را به دست گرفت و تا به امروز، در این مسئولیت باقی است.

برچسب ها بخش خبری

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی