جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹ ب.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

سیدحسن نصرالله:تسلیت حمله تروریستی درحرم شاهچراغ علیه‌السلام/آمریکا قصدداردداعش رابه‌ میدان بازگرداند

 بخش خبری

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

سید حسن نصرالله: تسلیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ علیه‌السلام/ آمریکا قصد دارد داعش را به‌ میدان بازگرداند

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی این کشور بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با اشاره به واقعه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام اظهار داشت: به نظر می‌رسد که آمریکا قصد دارد داعش را به‌میدان بازگرداند.

نصرالله افزود: باید به شهدای انفجار پاکستان، شهدای بادیه سوریه و شهدای شیراز تسلیت بگوییم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به جنگ ۳۳ روزه گفت: آن‌چه پیروزی نظامی را تثبیت کرد، بازگشت شجاعانه و سریع ساکنان پس از جنگ ۳۳ روزه بود. صحنه بازگشت کاروان‌های خودروها در تمامی مسیرها ثبات قدم ملت و پایبندی قاطع آنان به‌گزینه مقاومت با هر بهایی را به‌نمایش گذاشت. امروز، عنوان شاخص ۱۴ آگوست، همین صحنه شجاعانه مردم مومن و مطمئن به مقاومت است.

وی افزود: در این جنگ و در این ۳۳ روز دیدیم که چگونه خداوند از مومنان دفاع می‌کند و دیدیم که چگونه وعده نصرت الهی محقق شد. پیروزی در جنگ ۳۳ روزه، یک پیروزی تاریخی برای آینده است. اگر روی نتایج نبرد ۳۳ روزه حساب نمی‌کردیم، پیروزی‌های بعدی نیز محقق نمی‌شدند. اگر روی نتایج جنگ ۳۳ روزه حساب نمی‌کردیم، فرآیند ترسیم مرزهای آبی و آغاز حفاری محقق نمی‌شد. ما امروز در برابر مرحله جدیدی هستیم که از نتایج این پیروزی‌هاست.

سید حسن نصرالله ادامه داد: باید از تمامی کسانی که در ساختن این حماسه و اسطوره در ۳۳ روز مشارکت کردند تشکر کنیم. از مردم، فضای حمایت، رزمندگان، ارگان‌های نظامی، و امنیتی، جانبازان، شهدا، حامیان دولتی و مردمی، ایران، سوریه و حس همراهی جهان اسلام تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم که نمایندگان محترم پارلمان موضوع صندوق حاکمیتی را با نگاه ملی و حاکمیتی بررسی کنند. لبنان به شدت به صندوق حاکمیتی نیاز دارد تا منابع نفتی برای همه مردم لبنان باشد و نسل‌های آینده نیز از آن بهره ببرند. حفظ لبنان با تمامی عناصر قدرت و در رأس آن مقاومت است که ضامن واقعی محافظت از حقوق لبنان و منابع نفتی آن به شمار می آید. آن‌چه که دشمن را از چپاول منابع طبیعی و حقوق لبنان بازمی‌دارد، قدرت لبنان است. آن‌چه که دشمن را از پایمال‌کردن حقوق لبنان بازمی‌دارد این است که بفهمد هر اقدامی از سوی وی با واکنشی قوی و پشیمان‌کننده روبرو خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: وضعیت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی پیش از سال ۲۰۰۶ غالبا دور از جنگ‌ها بود؛ اما مقاومت در سال ۲۰۰۶ جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را به بخشی از جنگ مبدل کرد.

وی اظهار داشت: اسرائیل امروز پشت دیوار‌ها پنهان شده، اما محور مقاومت تا حد زیادی ابتکار عمل را به دست گرفته است.
 
نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها هشدار داد: این شمایید که اگر به جنگ با لبنان بیایید، به عصر حجر بازمی‌گردید.
 
وی اضافه کرد: سرکردگان دشمن باید بدانند که این‌جا و در این میدان، بازی، بازی بود و نبود است، نه نقطه‌بازی.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: اگر کار به جنگ با محور مقاومت برسد، دیگر چیزی به نام «اسرائیل» باقی نخواهد ماند.
 
وی افزود: دشمن اسرائیلی امروز از گذشته بسیار ضعیف‌تر و مقاومت و محور مقاومت بسیار قوی‌تر شده است.
 
نصرالله در ادامه به حادثه اخیر در الکحاله پرداخت و گفت: حادثه الکحاله، حادثه‌ای طبیعی و یک اتفاق بود. کامیون به دلیل اختلال مکانیکی واژگون شد.
 
وی افزود: این اتفاق یک حادثه طبیعی بود تا این‌که یکی از کانال‌های تلویزیونی مشهور، مردم را تحریک و اعلام کرد که این کامیون حامل سلاح است.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: کامیون بیش از سه ساعت به همان حالت باقی ماند و جوانان راننده آن را به بیمارستان منتقل کردند و درخواست کردند که یک جرثقیل به محل حادثه بیاید.
 
وی افزود: برخی افراد اعلام کردند که حزب‌الله به اهالی الکحاله تعرض کرده است، اما در آن سه ساعت جوانان مشغول حل‌وفصل موضوع واژگونی کامیون بودند و در این زمان اتفاقی نیفتاد تا این‌که یکی از کانال‌های تلویزیونی مردم را تحریک کرد.
 
نصرالله گفت: از ابتدای امر روی درک موضوع کار کردیم و ما مشکلی با اهالی الکحاله نداریم.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: تعداد کسانی که در صحنه حادثه بودند، مشخص است و برخی از آن‌ها از خارج از الکحاله به صحنه حادثه آمده بودند. آن‌ها افراد شناخته‌شده‌ای هستند؛ مشکل ما با آنان است و نه اهالی الکحاله.
 
نصرالله ادامه داد: موضع‌گیری‌های مسئولانه‌ای جهت دعوت به آرامش به ویژه از سوی محافل مسیحی از جمله میشل عون، رئیس جمهور لبنان اتخاذ شد.
 
وی افزود: برخی احزاب سیاسی از مقاومت دفاع کردند. ما از آن‌ها و از همه کسانی که به آرامش و تعقل دعوت کردند، تشکر می‌کنیم.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: اکنون پرونده این حادثه در اختیار دستگاه قضائی است و تمامی افرادی که در صحنه حادثه حاضر بودند، مشخص هستند.
 
نصرالله گفت: ما به افراد و دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کردیم که تا پایان همکاری کنند و ما نیز منتظر نتایج هستیم.
 
وی افزود: ما از دستگاه قضائی می‌خواهیم که بداند اگر این تحریک رسانه‌ای از سوی این شبکه پلید و شناخته‌شده نبود، اتفاقات الکحاله روی نمی‌داد.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: کسی که در درجه اول باید مسئولیت اتفاقات احتمالی در تمام کشور، خون‌ریزی‌ها و ترغیب به کشتار را بپذیرد، همین شبکه پلید است.
 
وی ادامه داد: شهید قصاص در راه دفاع از مقاومت و آمادگی آن شهید شد و من بصیرت و آگاهی خانواده وی را می‌ستایم.
 
نصرالله افزود: حتی اگر برخی بخواهند ارتش را مؤاخذه کنند، باز هم این حادثه دوباره تاکید کرد که ارتش تنها ضامن امنیت، صلح و ثبات در کشور است.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: برخی رهبران سیاسی، بدون در نظر گرفتن سابقه آنان، از رفتار، اظهارات و همراهی برخی رسانه‌های مشخص با آنان، مشخص است که کشور را به سوی انفجار و جنگ داخلی سوق می‌دهند.
 
نصرالله افزود: اینان در حال بسیج و تحریک در میادین مختلف هستند، پس از این اقدامات چه کسی می‌تواند اوضاع را کنترل کند؟ آیا در درجه نخست منفعت مسیحیان در وقوع جنگ داخلی است؟
 
وی ادامه داد: در جنگ داخلی همگان و حتی افراد و گروه‌های قوی نیز بازنده‌اند؛ زیرا توان همه مستهلک می‌شود و بسیاری از طرف‌ها هستند که تلاش دارند آتش این جنگ را شعله‌ور کنند و از جمله این طرف‌ها اسرائیل است.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: احتمال دیگری که وجود دارد، این است که هدف این افراد آن است که افکار عمومی لبنان را قانع کنند که راه‌حل لبنان تجزیه است، اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نخواهد داد.
 
وی افزود: همگان را به تفکر و بررسی دعوت می‌کنم. آیا تجزیه یکی از گزینه‌ها است؟ به ویژه مسیحیان را به تفکر و بررسی دعوت می‌کنم که تجربه‌ای از این دست را داشته‌اید؟
 
نصرالله گفت: این مسیر به نابودی کشور ختم می‌شود و همگان باید در قبال آن مسئولیت‌پذیر باشند.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: گفت‌وگو با جریان آزاد ملی جدی و مثبت است و به کمی زمان نیاز دارد؛ زیرا باید با برخی گروه‌های سیاسی مشورت کند.
 
نصرالله ادامه داد: برخی گروه‌های سیاسی هستند که نمی‌خواهند هیچ گفت‌وگویی میان طرف‌های لبنانی صورت بگیرد و خواهان جبهه‌گیری و بسیج علیه یکدیگر هستند.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما امروز در مسیری روبه‌رو شد قرار داریم که آینده آن روشن و امیدبخش است. ما با گام‌هایی استوار به سوی پیروزی نهایی حرکت می‌کنیم.
برچسب ها بخش خبری

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی