شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۴۵ ق.ظ

درباره سايت

پایگاه فرهنگی،مذهبی شهدای نیاک

سایت شهدای نیاک مرجع نرم افزارهای مذهبی ومقالات،بیانات رهبری،زندگینامه شهدا،کتاب های مذهبی،صوت وتصویر،جشنواره های شهدای نیاک،مداحی مناسبت های مذهبی،بانک صوت وتصویر،آرشیوفیلم های مذهبی،کلیپ های مذهبی،سخنرانی علما،خبرهای سیاسی،اجتماعی،فرهنگی مذهبی،نظامی،کتابخانه،نرم افزارهای قرآنی،امام خمینی ره،ویژه نامه مذهبی،کودک ونوجوان،محرم،ماه مبارک رمضان،عاشورا و تاسوعا حسینی،امربه معروف ونهی از منکر،حجاب عفاف،سبک زندگی اسلامی

بایگانی

محبوب ترين ها

پيوندها

مداحان وشعرا

شخصیت های سیاسی ونظامی

شبکه های اجتماعی

۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «بعثت»

 بخش خبری رهبری انقلاب

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «بعثت»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن «عید بعثت»، بیست جمله‌ی برگزیده از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مضمون و ابعاد بعثت پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را بازخوانی میکند.
 
* روز مبعث، برترین و بزرگترین و پربرکت‌ترین روزهای همه‌ی ایام سال است. خاطره‌ی آن روز را باید گرامی بداریم و عظمت آن حادثه را در نظرمان مجسم کنیم.
بیانات در دیدار مسئولان نظام در روز عید مبعث  ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
 
* شاید بشود گفت بعثت حضرت خاتم ‌الانبیا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، حادثه‌ای است که با اصل حادثه خلقت انسان باید مقایسه شود؛ این قدر با عظمت و مهم است.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۷۱/۱۱/۰۱
 
* بعثت یعنی برانگیختگی برای نجات انسان و برای نجات بشر؛ یعنی استقرار نظام صلاح و سداد در میان جامعه‌ی بشری و یعنی خیرخواهی برای تمام آحاد بشر.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
 
* ولادت هر پیغمبری و بروز هر بعثتی، عید و روز نو برای همه‌ی بشریت است. پیغمبران زندگی را برای انسانها آماده کرده و آن را به میدان رشد و حرکت و تکامل تبدیل کردند؛ و نبی مکرم اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌واله) خاتم پیغمبران و آورنده‌ی سخن نهایی و پایان‌ناپذیر برای بشریت است.
بیانات‌ در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۴/۰۶/۱۱
 
* اگر ما در بین حوادث تاریخ بشر بعثت انبیا را از همه‌ی این حوادث، در سرنوشت بشر مهم‌تر و مؤثّرتر بدانیم؛ بعثت پیغمبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم از لحاظ اهمیت، در رأس همه حوادث بزرگ و کوچک تاریخ بشر قرار میگیرد.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۷۶/۰۹/۰۷
 
* عید مبعث عید برانگیختگی برای زدودن رنجهای بشر است؛ بنابراین حقیقتاً عید است. بندگی غیر خدا، استقرار ظلم و بی‌عدالتی، شکاف میان طبقات مردم، رنجهای فرودستان و زورگویی زورگویان رنجهای همیشه‌ی بشر است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
 
* فرستادن پیامبران، ارسال پیغمبران برای هدایت انسان، برای رساندن انسان به نقطه‌ی اوج، بزرگ‌ترین رحمت پروردگار در حقّ بشر است و اوج این حرکت در بعثت پیغمبر اکرم بود.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
 
* بعثت نبىّ‌اکرم در درجه اوّل، دعوت به توحید بود. توحید صرفاً یک نظریه فلسفی و فکری نیست؛ بلکه یک روش زندگی برای انسانهاست؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرتهای گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۲/۰۷/۰۲

* بعثت پیغمبر در واقع بعثت رحمت است. با این بعثت، رحمت الهی شامل حال بندگان خدا شد؛ این راه، جلوی انسانها باز شد؛ عدالت را مطرح کرد، امنیت و سلامت را مطرح کرد.
بیانات در دیدار مسئولان نظام در روز عید مبعث‌ ۱۳۸۹/۰۴/۱۹
 
* بعثت برای این است که انسانها را از ظلمات خارج و به نور هدایت کند.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۷۹/۰۸/۰۴
 
* بعثت انبیا برای ایجاد یک جامعه‌ی فاضله و ایجاد یک تمدّن است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
 
* پیغمبر، انسانها را به حرکت و قیام دعوت کرد.قیامِ لله در همه شرایط زندگی بشر کارساز است و بدون قیام و حرکت نمیشود به هیچیک از اهداف عالیه رسید.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۲/۰۷/۰۲
 
* ایستادگىِ اول بعثت، منجر میشود به استقامت عجیب سه سال در شعب ابی‌طالب. آن استقامت اوّلی... چنین استقامتی را در فضا به وجود می‌آورد که آحاد صبر میکنند... این است راه برخاستن امت اسلامی؛ بعثت امت اسلامی این است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام به مناسبت مبعث حضرت رسول اعظم (ص) ۱۳۸۷/۰۵/۰۹
 
* جبهه‌ی مقابل بعثت، جبهه‌ی جاهلیّت است. جاهلیّت را یک امر مربوط به یک مقطع تاریخیِ مشخّص و معیّنی نباید دانست؛ جاهلیّت ادامه دارد، همچنان‌که بعثت ادامه دارد.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
 
* انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ی معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خطّ مستمرّ بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار، شجاعت، اندیشه‌ی بلند و فداکاری خود پُررنگ کند و نمایان کند.
بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
 
* امروز هم پیغمبر اکرم در حال بعثت است. [یعنی] شما که قرآن را میخوانید، درسی میگیرید، انگیزه‌ای پیدا میکنید و یک حرکت را شروع میکنید، ادامه‌ی بعثت پیغمبر است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
 
* انقلاب، ادامه‌ی بعثت پیغمبر بود، جمهوری اسلامی ادامه‌ی بعثت پیغمبر است. آن که با انقلاب اسلامی دشمن است، مثل همان دشمنانِ صدر اسلام، با بعثت اسلامی و با حرکت توحیدی دشمن است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
 
 
* امروز، وظیفه‌ی ما مسلمانها آگاه شدن و آگاه کردن دنیا از حقیقت بعثت است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
 
* هر انسان مسلمانى وظیفه دارد که بعثت نبوى را در زندگى شخصى خود و در دنیاى خود تحقّق ببخشد و با ایمان و عمل و حرکت به سمت آن هدفهایى که در بعثت نبىّ اکرم (صلّى ا‌لله‌ علیه و آله و سلّم) وجود داشته است، خود را به بهشت سعادت الهى و معنوى واصل و نائل بکند.
بیانات در دیدار جمعى از قاریان قرآن ۱۳۶۸/۱۲/۰۴
 
* جشن بعثت و بزرگداشت روز مبعث در واقع عمدتاً برای این است که مضمون بعثت را بازخوانی کنیم و از آن درس بگیریم؛ هدف این است.
بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى ۱۳۹۴/۰۲/۲۶

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی